بانوی سمنانی در مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان درخشید

محدثه رمضان پور قاري قرآن کريم ازاستان سمنان رتبه اول مرحله کشوري مسابقات قرآني مدهامتان در رشته قرائت تحقیق خواهران را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام«سید علی موسوی» با بیان اینکه  ۲۱۴نفر در مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان شرکت کردند گفت:این شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، اذان، قرائت نماز، قرائت‌ تقلیدی، حفظ جزء ۳۰ مکبری به صورت مجازی و با ارسال کلیپ به رقابت پرداختند.

 

مدیرستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به ‌اینکه از استان سمنان ۳نفر به مسابقات کشوری این دوره راه یافتند، اظهارداشت:«محمدابراهیم یونسیان» در رشته (ترتیل) ازکانون فرهنگی هنری سردارسلیمانی شهرستان سمنان، «محمدمعین استیری» در رشته (حفظ‌ کل) از کانون فرهنگی هنری راسخون شهرستان سمنان و« محدثه رمضان پور» در رشته (قرائت تحقیق) از کانون فرهنگی هنری الزهرا(س) شهرستان سمنان از نمایندگان استان سمنان در این رویداد قرآنی بودند.

 

وی با بیان اینکه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ۱۲ تا ۱۵ مهر ماه در شهر شیراز و درآستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شدافزود:«محدثه رمضان پور»،عضو کانون فرهنگی هنری الزهرا(س) سمنان رتبه اول در رشته قرائت تحقیق خواهران در این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه نفرات برتر مسابقات قرآنی مدهامتان بصورت مستقیم در مرحله کشوری مسابقات قرآنی اوقاف شرکت خواهند کرد اظهارامیدواری کرد: نماینده استان سمنان در این مسابقات نیز موفق باشند.

 

مدیرستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان قرآن را کتاب هدایت بشریت  دانست وافزود: یکی از بهترین مکان هایی که برای تفسیر قرآن به آن تاکید شده است مساجد می باشند که کانون های فرهنگی هنری مساجد باید پرچمدار فعالیت های قرآنی در مساجد باشند.

 

وی با بیان اینکه شعار «نهضت بازگشت به مسجد» در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد،گفت:یکی از راه های جذب کودکان،نوجوانان و جوانان به مساجد ایجاد مهد و موسسات قرآنی در مساجد می باشد که باید فعالیت های قرآنی نیز با محوریت مساجد رونق بیشتری گیرد.

 

حجت الاسلام موسوی برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان را یک ظرفیت بزرگ در حوزه قرآنی برشمرد و افزود:مرحله استانی شانزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان در سال ۱۴۰۱ با اجرای مسابقه قرآنی بچه های مسجد و طرح تربیت قاری قرآن با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تیرماه سال جاری در استان سمنان برگزار شد.

 

مدیرستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: حمایت از برنامه های فرهنگی و قرآنی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا بتوان برنامه های گسترده تر و با کیفیت بهتری نسبت به گذشته برگزار شود.

 

کد خبر 1222533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha