بزرگان دین وحدت و ایجاد اتفاق نظر را از اولویت‌های خود در جهان اسلام قرار داده‌اند

ماموستا کریمی گفت: بزرگان دین همواره وحدت و ایجاد اتفاق نظر را از اولویت های خود در جهان اسلام قرار داده اند تا جایی که بسیاری از این بزرگان دین در راه وحدت جهان اسلام جان خود را از دست داده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «ماموستا جمال کریمی» پیش از ظهر سه شنبه(19 مهرماه) در دیدار با علما و روحانیون شهرستان بانه اظهار داشت: تاریخ اسلام نشان داده است که بزرگان دین همواره وحدت و ایجاد اتفاق نظر را از اولویت‌های خود در جهان اسلام قرار داده‌اند تا جایی که بسیاری از این بزرگان دین در راه وحدت جهان اسلام جان خود را از دست داده‌اند.

 

امام جمعه موقت شهرستان بانه یادآور شد: باید علما و نخبگان دینی و فرهنگی جهان اسلام که در بحث وحدت توانایی انجام کارهای تاثیرگذار را دارند، حمایت شود.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان همواره به دنبال ایجاد سدی در مقابل کارهای وحدت آفرین علمای دین هستند، تصریح کرد: دشمنان برای جلوگیری از ظرفیت‌های جهان اسلام بعضا برخی از بزرگان دینی را با وعده‌های مختلف تطمیع می‌کند، لذا اینجاست که بصیرت در مقابل دشمن معنا پیدا می‌کند.

 

سرپرست تبلیغات اسلامی بانه نیز در این دیدار یادآور شد: دینداری مردم مرهون تلاش عالمان دین و مجاهدت در حوزه اندیشه است و علما و روحانیون همواره در دینداری مردم، وحدت آفرینی، همگرایی و شکوفایی جامعه نقش بسزایی دارند.

 

ماموستا رحیم عباسی امام جمعه بوالحسن بانه نیز اظهار داشت: مردم شهرستان بانه مردمانی متدین و نماد وحدت وهمدلی هستند و این مردم در دوره‌های مختلف و در جنگ تحمیلی و در انتخابات گوناگون مشارکت گسترده و همه جانبه داشته‌‌اند و علما و روحانیون همواره در حفظ دین؛ وحدت، شکوفایی جامعه در برابر دشمنان اسلام تلاش کرده‌اند.

کد خبر 1222563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha