لزوم انجام وظیفه نسبت به احیای حق مظلوم

آیت الله عبادی با بیان اینکه منافع غرب در اختلاف بین مسلمانان است، گفت: ظلم های زیادی علیه جهان اسلام در حال رخ دادن است اما هیچ کس حرفی نمی زند، باید همان مقداری که از ما ساخته است نسبت به احیای حق مظلوم و مبارزه با ظالم انجام وظیفه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز (۱۹ مهر) در دیدار جمعی از علمای شیعه و اهل تسنن استان، اظهار کرد: خدای متعال، جهان هستی را که خلق فرموده، اداره می کند و به هر موجودی همه‌ی آنچه که لازمه خلقتش بوده تکمیل آفریده و برای سیر به کمال آن را هدایت کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: خداوند انواع اقسام گیاهان، حیوانات را با غرائض هدایت کرده و انسان را با شرائع هدایت فرموده است چون انسان موجودی نامتناهی است و بدلیل اینکه عقل دارد مسئول کار خودش است و خداوند این اشرف مخلوقات را رها نکرده است و با شرعیت هدایت کرده است.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: خداوند همه آنچه را که لازمه هدایت است به مخلوقات خود داده است و همانگونه که همه جهان هستی را به عنوان سخت افزار عنایت کرده، به عنوان نرم فزار برای این دنیا دین ارائه کرده است که اگر به آن عمل کنیم، دنیا و آخرت ما خوب است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به نیاز انسان به دین، تصریح کرد:  از مسلمانان بیش از هرچیز توقع اخلاق است، اختلاف نظرها تنها مربوط به مسائل دینی نیست، در تمام علوم نظرات مختلف وجود دارد، هرکس نظر خود را می گوید، و به تبادل نظر می پردازند، از هر انسانی توقع است که همدیگر را تحمل کنند، و این توقع از عالمان اسلام بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه در دنیا اسلامی را با راه اندازی داعش و خشونت معرفی می کنند، تأکید کرد: جهاد کبیر این است که از کفار تبعیت نکنیم، دشمنان همواره سودشان در اختلاف بوده است، در تاریخ نیز اینگونه بوده است و امروز نیز فتنه هایی که صورت میگیرد برای همین است که بین مردم تفرقه اندازند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: استعمار باندهای سیاسی و نفوذی راه می اندازد و می گوید فلان فرد کافر است، کسانی که خودشان تخصص دینی ندارند افراد دینی را تکفیر می کنند، دشمن در دین شناسی کار را به دست جهال می اندازند و آن فرد هم برای منافع عده ای هر حرفی میزند و مشکلاتی درست می کند.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: محکماتی که در قرآن کریم که امر و نهی شده است پیش چشم همه مسلمین در حال تضییع است و سود آن را کفار می برند، اما هیچ کدام از مسلمانان حرفی نمی زنند، عناصری به اسم مسلمان بدون هیچ دلیلی به مسلمانان دیگر حمله می کند، اما کدام کشور مسلمان قدم اصلاحی برای این موضوع برداشته است؟

 

وی در ادامه به سکوت برخی کشورهای اسلامی در مقابل ظلم اشاره کرد و افزود: طبق اسناد و مدارک صدام قرارداد بین المللی الجزایر را پاره کرد و با کمک کشورهای غربی علیه ایران اسلامی هشت سال جنگ کرد، این بغی نیست؟ مگر خداوند نفرموده که با کسی که بغی کند بجنگید، اما کشورهای اسلامی نه تنها نجنگیدند بلکه حمایت کردند، در ماه های حرام اسرائیل با کمک برخی سران کشورهای اسلامی به فلسطینی ها حمله کردند و هیچ کس حرفی نزد.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: چرا کشورهای مسلمان نسبت به این موضوعات حرفی نمی زنند، در آیه قرآن است که با یهود و نصرا پیوند نبندید، چرا پس با این کشورها استکباری پیوند نوکری بسته می شود، در این مسائل هیچ رگ گردنی باد نکرده و حرفی زده نمی شود.

 

وی در پایان افزود: ظلم های زیادی علیه جهان اسلام در حال رخ دادن است اما هیچ کس حرفی نمی زند، اما در خصوص نوع دست و صورت شستن همواره اختلاف نظر وجود داشته است، باید نسبت به آنچه علنی حرام انجام می دهند، اعتراض کرد، باید همان مقداری که از ما ساخته است نسبت به احیای حق مظلوم و مبارزه با ظالم انجام وظیفه کنیم.

 

 

کد خبر 1222569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha