تربیت کادر فرهنگی مسجدی و انقلابی از اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد

مسجد تنها مکانی برای عبادت نیست بلکه قلب تپنده حیات اجتماعی، منشا آگاهی و بصیرت و مکانی برای تربیت نیروهای مومن و کادر فرهنگی مسجدی و انقلابی با همکاری بسیج و کانون‌ها است تا در کنار یکدیگر جهت پیشبرد اهداف انقلاب گام بردارند.

خبرگزاری شبستان از گیلان؛

19 مهرماه سالروز بیانات مقام معظم رهبری پیرامون کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است. رهبر معظم انقلاب در 19 مهر ماه سال 1391 در سفر به استان خراسان شمالی و در دیدار با روحانیون این استان بر توجه به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرده و سفارش به حمایت از این کانون‌ها در کنار بسیج کرده‌اند و فرمودند: «من سفارش می‌کنم که کانون‌هاى فرهنگى - هنرى مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکارى بسیج. بد است که بین روحانى مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. با همکارى بسیج، این کانون‌هاى فرهنگى - هنرى مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنى که متناسب با نیاز آن جوانى است که آنجا حضور پیدا می کند، فراهم کنید. مطالعه کنید.»

 

واضح است که باید بین ارکان مسجد چون هیئت امنا، بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و سایر خادمان و فعالان با ریاست مدیر یعنی امام جماعت یک هماهنگی و انسجام برقرار باشد تا بتوان کارکردهای موثرتری در حفاظت از مسجد و ارتقای سطح فرهنگ دینی و هویت اسلامی جوانان دید. مسجد تنها مکانی برای عبادت نیست بلکه قلب تپنده حیات اجتماعی و منشا آگاهی و بصیرت و مکانی برای جمع کردن نیروهای مومن به اسلام و ارزش‌ها با همکاری بسیج و کانون‌ها است تا در کنار یکدیگر جهت پیشبرد اهداف انقلاب گام بردارند. در این راستا با حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان به گفتگو نشستیم.

 

رضوانی‌نژاد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون‌های مساجد و میزان تحقق این مطالبات گفت: رهبر معظم انقلاب بر بصیرت افزایی اعضا و کادر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و توانمندی آنان در جهاد تبیین به جهت رفع شبهات نسل جوان و نوجوان و آحاد جامعه تاکید دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان افزود: در واقع مطالبه رهبری بر ایجاد وحدت، ارتباط و مدیریت عوامل تاثیرگذار در مساجد چون امام جماعت، هیئت امنا، پایگاه بسیج و کانون بوده است که بعد از فرمایشات داهیانه ایشان شاهد ارتباط و تعامل مطلوبی بین ارکان مسجد با کانون‌ها هستیم.

 

وی با تاکید بر تعامل و ارتباط بین ارکان مسجد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است اظهارکرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده حضور ارکان مسجد، امام جماعت، هیئت امنا و فرمانده پایگاه بسیج در هیئت مدیره کانون ضرورت دارد و مجوز کانون پس از تثبیت هیئت مدیره صادر می‌شود. لذا با توجه به تعامل مذکور امور فرهنگی مسجد با تعامل همه ارکان موثر در مساجد انجام می‌شود.

 

رضوانی‌نژاد در ادامه به دلایل عدم موفقیت کانون‌ها در تحقق برخی مطالبات و فرمایشات رهبری اشاره و بیان کرد: عدم تعامل ارکان مسجد در انتخاب فردی شایسته به عنوان مدیر کانون فرهنگی و هنری موجب شده تا با نقطه مطلوب فاصله داشته باشیم و امیدواریم تا ائمه جماعات عنایت بیشتری به این مهم داشته باشند.

 

وی خواستار حمایت بیشتر متولیان فرهنگی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شد و اظهارکرد: تورم و گرانی موجود، افزایش هزینه‌های اجرایی و عدم حمایت شایسته ستادی و منطقه‌ای از برنامه‌های کانون‌های مساجد موجب رکود فعالیت‌ها شده است که امید است با حمایت مسئولین و خیرین به نتایج بهتری دست یابیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در ادامه به تشریح وظایف کانون در تربیت نسلی مومن و متعهد پرداخت و با بیان اینکه نگاه به کانون‌ها تربیت محور و فرهنگی است، گفت: تربیت کادر مدیریتی برای آینده جامعه اسلامی از مهمترین وظایف کانون است و بیانیه گام دوم انقلاب در مورد جهاد تبیین در دستور کار مدیران و اصحاب مسجد است.

 

وی کم‌توجهی به این مهم را موجب رسوخ شبهات و تایید القائات دشمنان در بین نسل نوجوان و جوان با استفاده از فضای مجازی و واقعی دانست.

 

رضوانی‌نژاد با تاکید بر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: مدیران و اعضای توانمند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با نصب العین قرار دادن فرمایشات رهبری ضمن ایجاد توانمندی بیشتر در خود، معنویت لازم را بین آحاد جامعه اسلامی به‌ویژه نوجوانان و جوانان ایجاد کنند.

 

کد خبر 1222607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha