تمدن نوین اسلامی با وحدت امت اسلامی محقق می‌شود

حجت الاسلام دیلم گفت: تحقق و رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند وحدت شیعه و سنی، پایبندی به قوانین دین اسلام توام با نگرش توحیدی، دارا بودن روحیه دانش اندوزی، خردورزی و عقلانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در شهرستان آزادشهر اظهارکرد: راه تحقق و رسیدن به تمدن نوین اسلامی، وحدت شیعه و سنی است و حاکمان، اندیشمندان و همه مردم در کشورهای اسلامی باید چنین اندیشه ای داشته باشند تا بتوانیم به آن هدف والا دست پیدا کنیم.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: تمدن نوین اسلامی بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب موضوع جدیدی نیست بلکه همان بازگشت به سنت نبوی است با این ویژگی که باید دشمنی ها وتوطئه های دشمنان را نیز متناسب با شرایط کنونی خنثی کرد.

 

وی افزود: جامعه اسلامی امروز نیاز به عقلانیت دارد. پایبندی به قوانین دین اسلام توام با نگرش توحیدی، دارا بودن روحیه دانش اندوزی، خردورزی و عقلانیت و اتحاد و همبستگی بین مسلمانان از جمله راه های تحقق تمدن نوین اسلامی است.

 

حجت الاسلام دیلم بیان کرد: برخی ها فکر می کنند موضوع وحدت شیعه و سنی بعد ازانقلاب اسلامی به وجود آمده در حالیکه این یک فرمان و اصل قرآنی است و همه ما باید به آن توجه و اهتمام داشته باشیم.

کد خبر 1222608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha