یکی از مهم‌ترین رسالت طلاب، شناخت علوم اسلامی و حوزه‌ای است/تجلیل از ۵۵ طلاب برتر در کردستان

احمدپور، از تجلیل ۵۵ نفر طلاب برتر مدارس علوم دینی استان کردستان خبر داد و گفت: شناخت علوم اسلامی و حوزه‌ای یکی از مهم‌ترین رسالت طلاب است که باید به آن بپردازند.

«ایوب احمد پور» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کردستان، ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: وحدت یک ارزش همگرایی، هم‌بستگی، همدلی و الفت میان مسلمین جهان تلقی شده که اسلام به آن توجه ویژه دارد.

 


معاون آموزش و پژوهش مركز بزرگ اسلامی غرب كشور افزود: دین مبین اسلام به مسلمانان جهان امر کرده که با اختلاف آرا در کنار همدیگر وحدت و همدلی داشته باشید و انجام این مهم را امر الهی و یک ضرورت برای مسلمانان عنوان کرده است.

 


معاون آموزش و پژوهش مركز بزرگ اسلامی غرب كشور، به عمل کردن به محتوای قرآن و وحدت میان مسلمانان اشاره و بیان کرد: فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول که تاریخ ولادت رسول‌الله محمد(ص) بنا بر روایات موجود در اهل شیعه است، از سوی امام خمینی (ره)، به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است که می‌طلبد برای وحدت و همبستگی میان مسلمانان تلاش کرد.

 


احمدپور با اشاره اینکه برای رسیدن به «ارزش‌ها و تفکر وحدت» باید در خاستگاه و بستر حوزه‌های علمیه به‌صورت تخصصی پیگیری شود، عنوان کرد: شناخت علوم اسلامی و حوزه‌ای یکی از مهم‌ترین رسالت طلاب است که باید به آن بپردازند.

 


وی با اشاره به برگزاری همایش طلاب و روحانیون در سنندج و تجلیل از 55 نفر طلاب برتر مدارس علوم دینی استان کردستان در روزهای اخیر گفت: اميدواريم تجليل از طلاب برتر موجب شود که همه طالبان علوم دینی در مسير دين، اسلام و انقلاب قدم بردارند.

کد خبر 1222625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha