اختلاف و افراط بزرگترین فتنه‌ در جهان اسلام است

مولوی فاروقی گفت: اختلاف و افراط گرایی بزرگترین فتنه‌ در جهان اسلام است و تنها راه برون‌رفت و نجات از این فتنه‌ها عمل به قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مولوی غلام حیدر فاروقی امروز (۱۹ مهر) در دیدار جمعی از علمای شیعه و اهل تسنن استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: امروز امت اسلامی بدترین شرایط حیات خود را سپری می‌کند و در گوشه و کنار جهان، مسلمانان قتل عام و جنایات هولناکی علیه آنان انجام می‌شود اما متاسفانه به علت ضعف و ناتوانی مسلمانان و دور شدن از تعالیم قرآن و سنت پیامبر(ص) بسیاری از کشورها در برابر دشمنان، توان دفاع از خود و سرزمین‌هایشان را ندارند.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به دوری از قرآن و سنت پیامبر(ص)، تصریح کرد: علت این وضعیت مسلمانان را خداوند در آیه قرآن بیان می‌فرماید که خدا وعده می‌دهد سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنها در باورها، اعتقادات و عمل خود تغییر ایجاد کنند.

 

وی ادامه داد: قرآن ستون خیمه هدایت و عزت مسلمانان هم در عمل به قرآن است و خدا به انسان‌هایی که به قرآن عمل کنند عزت می دهد و کسانی که از قرآن فاصله می‌گیرند را ذلیل و خوار می‌کند.

 

مولوی فاروقی یادآور شد: روزی حضرت جبرئیل (ع) در محضر پیامبر (ص) گفت در آخرالزمان فتنه‌های بسیاری رخ خواهد داد و پیامبر سوال کردند، راه برون‌رفت و نجات از این فتنه‌ها چیست که در یک کلمه فرمود «کتاب الله».

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: اگر امروز مسلمانان مانند صدر اسلام به قرآن پایبند باشند و به دستورات خدا و پیامبر عمل کنند همان عزت، شوکت و عظمتی که قرن‌ها داشتند و حتی در صدر اسلام توانستند در مدت یک ربع قرن، دو ابرقدرت تا دندان مسلح را به زباله‌دان تاریخ بیندازند الان هم خدا همان عزت را می‌دهد به شرطی که عامل به قرآن باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه امروز متاسفانه بزرگترین فتنه‌ در جهان اسلام، فتنه اختلاف، افراط گرایی، برادرکشی است که موجب ضعف و ناتوانی مسلمانان شده، عنوان کرد: متاسفانه اسلام را به عنوان دین خشن، آدم‌کش و دینی که نقض حقوق بشر در آن هست، معرفی می‌کنند.

 

مولوی فاروقی با اشاره به تبلیغات وسیع دشمن بر علیه اسلام در کشورهای غربی برای جلوگیری از گسترش اسلام، افزود: عملکرد تعداد محدودی از کسانی که منتسب به اسلام هستند اما هیچ بویی از اسلام نبردند و این اعمال خشونت‌آمیز را انجام می‌دهند به اسلام نسبت می‌دهند در حالی که دین اسلام عیبی ندارد و اگر عیبی هست از مسلمانی ماست.

 

امام جمعه اهل سنت بیرجند خاطر نشان کرد: اسلام تنها دینی است که به مدارا و حفظ حقوق بشر توصیه کرده و حفظ حقوق، آبرو، جان و مال مسلمان محترم بوده و تجاوز به هر کدام از آنها حرام است.

 

وی در ادامه گفت: اسلام اجازه نمی‌دهد انسان به خود و دیگری آسیب برساند و کسی نباید با نظر حقارت به برادر مسلمان نگاه کند که همه اینها قوانین حقوق بشر در دین اسلام است و حتی در رابطه با کفار فرمود اگر کسی را بدون جرم بکشد بوی بهشت به مشام او نمی‌رسد.

 

مولوی فاروقی بیان کرد: اسلام دین عدالت و مساوات، تعاون و محبت و خیرخواهی است و دین مزایای بسیاری دارد و زیبایی‌ها را تشویق می‌کند.

 

حجت الاسلام محسن مشرفی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: از خداوند می خواهیم در این شرایط به نحو مطلوب و شایسته وظیفه خود را بشناسیم و هم به آن عمل کنیم و قدردان نعمت های خداوند باشیم، نعمت هایی که امروز شاید بهتر در صحنه میدانی عظمت خود را نشان می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه خباثت مشرکان، ملحدان و معاندان امروز خود را نشان می‌دهد، بیان کرد: در مقابل نسخه شفابخش پروردگار عالم برای این همه زشتی که شیطان‌صفتان در سر می‌پرورانند نزول این کتاب آسمانی و پیامبر مهر و رحمت است که جای شکر و قدردانی دارد.


مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی افزود: رهبری و پیشوایی دو حکیم زمان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که قدر آن الان بیشتر دانسته می‌شود و امیدواری برای عزت و عظمت اسلام عزیز، قدردان این نعمات باشیم و به وظیفه خود در این لباس عمل کنیم.

 

 

کد خبر 1222628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha