برگزاری گرامیداشت هفته وحدت در ۲۵ کانون فرهنگی مساجد فومن

نیک‌انجام از برگزاری گرامیداشت هفته وحدت در ۲۵ کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان فومن خبر داد.

«یوسف نیک‌انجام» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر مهربانی‌ها اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته وحدت در 33 کانون فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی شهرستان فومن ويژه برنامه‌هایی با حضور آحاد مردم برگزار مي‌شود

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن افزود: سخنرانی، مدیحه‌سرایی، مسابقات فرهنگی مانند کتابخوانی از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت در سطح کانون‌های مساجد است.

 

وی هدف از برگزاری اين جشن‌ها در كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را فراهم‌سازی زمينه مشاركت و حضور آحاد مختلف جامعه بويژه جوانان در محافل دينی و معنوی عنوان و بیان کرد: برگزاری عصر شعر خورشید نبوت، برگزاری نمایشگاه خوشنویسی، اجرای مسابقه کتبی از برنامه های این اداره در هفته وحدت است.

 

نیک‌انجام هفته وحدت را ثمره انديشه متعالی معمار كبير انقلاب دانست و گفت: اين هفته فرصتی مغتنم برای تحكيم وحدت و مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افكنانه دشمنان است.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با بیان اینکه هدف از بنيانگذاري هفته وحدت توسط حضرت امام خميني(ره) نيز جلوگيري از تفرقه امت اسلامی بود تصریح کرد: ايشان با اين ابتكار بر حفظ وحدت ميان مسلمانان در برابر دسيسه‌های دشمنان اسلام تاكيد داشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: گفتنی است،12 ربیع الاول بنا بر روایات اهل سنت و 17 ربیع الاول طبق روایات شیعه ولادت پیامبر گرامی اسلام است از همین رو این فاصله از سوی امام خمینی (ره)با عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است

 

 

 

کد خبر 1222648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha