لزوم توجه به تربیت نیروهای گام دوم انقلاب در کانون های فرهنگی هنری مساجد

میرصادقی گفت: کانون تراز، کانون فرهنگی هنری است که بر اساس محور گام دوم انقلاب در بدنه مسجد به تربیت نیروهای گام دوم انقلابی بپردازد تا شاهد رفع کمبود نیروی متخصص و متعهد در جامعه باشیم.

خبرگزاری شبستان - استان فارس: مریم شمالیان

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در 19 مهرماه سال 1391 و در دیدار علما و روحانیون استان خراسان شمالی ضمن تاکید به اهمیت کانون های فرهنگی هنری مساجد نسبت به اهمیت و اهتمام بخشیدن به فعالیت در کانون ها سفارش جدی کرده اند.

رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در سخنان خود فرمودند: «من سفارش می کنم که کانون هاى فرهنگى - هنرى مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکارى بسیج. بد است که بین روحانى مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه، با همکارى بسیج، این کانونهاى فرهنگى - هنرى مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید، بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنى که متناسب با نیاز آن جوانى است که آنجا حضور پیدا می کند، فراهم کنید، مطالعه کنید؛ کتاب هائى وجود دارد که می شود از این کتابها استفاده کرد، کتابهایى هست، بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانى که اهلش هستند، خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون هاى فرهنگى هنرى بروید و پذیراى جوانها باشید و با روى خوش هم پذیرا باشید با سماحت، با مدارا.»

اهمیت این موضوع سبب شد تا به سراغ صدیقه سادات میرصادقی، مدیر کانون فرهنگی هنری «مدینه النبی» شیراز برویم و دیدگاه خود را در اهمیت سخنان رهبری انقلاب (مدظله العالی) نسبت به کانون های مساجد جویا شویم:

 

کانون های مساجد چقدر به آن چیزی که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) از این پایگاه‌ ها توقع دارد نزدیک شده ‌اند؟

در مساجد باید زیرساخت هایی مانند نقشه راه و سند چشم انداز تعریف شود و تا زمانی که این سند و چشم انداز را نداشته باشیم نمی توانیم به افق مورد نظر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) دست یابیم و باید فعالیت در مساجد و کانو ن مساجد همگون باشد و کانون های مساجد به پیشرفت شاکله مسجد کمک کنند.

برنامه کانون ‌های مساجد برای رسیدن به خواسته و توقع رهبری در گذشته، حال و آینده چه بوده، هست و خواهد بود؟

لازم است تا به هم اندیشی در کانون های فرهنگی هنری مساجد از چیزی که تاکنون داشته ایم بیشتر شود و یک اتاق گفتمان باید برای تحقق بیانان و اهداف مورد نظر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در کانون های مساجد ایجاد شود.

موفقیت کانون مساجد با تلاش مدیران این کانون ها تاکنون محقق شده و افقی برای خود تعیین کرده اند اما این افق در قالب یک سند چشم انداز باید عمومیت یابد و نقشه راه شود.

چرا کانون‌ ها نتوانسته ‌اند به نقطه مطلوب خود برسند؟

 عدم وجود یک اتاق فکر و یک افق و سند چشم انداز جامع برای کانون های مساجد موجب شده است تا این کانونها نتوانند به نقطه مطلوب خود برسند.

کانون فرهنگی هنری شما در راستای خواسته‌ های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) چه کرده است و برنامه اش در حال حاضر و آینده چیست؟

کانون فرهنگی هنری «مدینه النبی» شیراز سعی کرده در اقدامات خود تبیین گام دوم انقلاب را در اولویت قرار دهد و در برنامه های آتی خود، کادرسازی و تربیت نیروهای با شاخصه های گام دوم تحویل انقلاب دهیم تا خدمتگذار جامعه باشند.

اگر نسبت به پیام رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) غافل شویم چه اتفاقی برای کانون‌ ها خواهد افتاد؟

اگر به پیام و بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص افزایش فعالیت کانون های مساجد توجه لازم را نداشته باشیم، کانون های مساجد جایگاه خود را در جامعه پیدا نمی کنند و در این خصوص به نگاه موشکافانه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نیاز داریم زیرا فرمایشاتشان سند چشم انداز خوبی برای کانون هاست.

از نظر شما کانون تراز چه کانونی است؟

کانون تراز، کانونی است که بر اساس محور گام دوم انقلاب در بدنه مسجد به تربیت نیروهای گام دوم انقلابی بپردازد تا شاهد رفع کمبود نیروی متخصص و متعهد در جامعه باشیم.

کد خبر 1222674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha