سی و چهارمین همایش وحدت در کرمانشاه برگزار شد

سی و چهارمین همایش وحدت با محوریت پیامبر اعظم(ص)، اتحاد ملی و حفظ ارزش‌ها، با حضور جمعی از شخصیت‌ها و علمای اهل تسنن و تشیع،در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ، امروز سه شنبه (۱۹ مهرماه ) به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت، همایش بزرگ هفته وحدت را با حضور ۳۰۰ نفر از علمای شیعه و اهل سنت برگزار شد.

 

 

آیت الله مصطفی علما، با اشاره به اینکه هفته وحدت نماد همدلی، اخلاق محوری و عظمت مسلمانان و برادران شیعه و سنی است،گفت: این هفته به این معناست که شیعه و سنی در مشترکات با هم وحدت و انسجام داشته باشند و در جهت زدودن اختلافات و مقابله با دشمن مشترک تلاش کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، افزود: هفته وحدت باید از مسائل اسلام سخن بگوییم،قرآن کریم ۱۴۰۰ سال پیش به قلم قسم یاد میکند و اولین کلمه ای که بر پیامبر نازل شد "اقرا" بود و پیامبر اکرم(ص) استخوان بندی و پایه و اساس حکومت اسلامی را با تعلیم و خواندن پایه ریزی کرده است.

وی خاطر نشان کرد:باید بدانیم از برکت همین وحدت، دست آمریکا و استکبار از کشور ما کوتاه شده و امروز صاحب اصلی نظام خود مردم کشور هستند.

 

آیت‌الله علما تأکید کرد: هفته وحدت به معنای هفته تببین است، و باید در این هفته جهاد تببین کنیم و اسلام برای همه مردم تببین شود.

 

امام جمعه کرمانشاه ،اظهار کرد: هفته وحدت تمرینی برای تمام مسلمانان است تا اختلاف ها را کنار بگذارند و دست در دست هم پیام اسلام و پیامبرش را به گوش جهانیان برسانند.

 

*وحدت نماد اصلی وحدت همه ما مسلمانان است

 

در ادامه حجت الاسلام حسن منتظری در همایش وحدت، گفت: دشمنان می کوشند تا با تضعیف وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) به اهداف خود برای نابودی اسلام دست پیدا کنند.

 

سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه، افزود: شخصیت پیامبر اکرم(ص) برای مسلمانان بیدارکننده است، شخصیت، سیره و زندگی عملی  پیامبر اکرم(ص)گنجینه بزرگی برای بشریت است که اگر مسلمانان از این گنجینه بزرگ استفاده کنند، دیگر جایی برای زورگویی استکبار جهانی و تهدیدهای آنان باقی نخواهد ماند.

 

وی خاطر نشان کرد: بهترین تبلیغ برای اسلام این است که شخصیت پیامبراکرم(ص) را به درستی به دنیا معرفی کنیم،و باید از ایام مختلف سال به ویژه هفته وحدت برای معرفی شخصیت پیامبر اکرم(ص) به دنیا استفاده کنیم.


 

حجت الاسلام منتظری، با اشاره به اینکه وحدت نماد اصلی وحدت همه ما مسلمانان است،تصریح کرد: وحدت اسلامی موضوعی است که توسط قرآن و نبی‌اکرم اسلام (ص) مورد تأکید بسیار قرار گرفته و سبب می‌شود که امت اسلامی پایدارتر و با ثبات‌تر باشد و تا زمانی که به فرامین امام و رهبری گوش دهیم و پشت سر آنها حرکت کنیم پیروز خواهیم بود.

 

*هفته وحدت بهترین فرصت برای تقویت اتحاد بین مسلمانان است

 

در ادامه حجت الاسلام حجت الله فاضلی ،گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای تقویت اتحاد بین مسلمانان است و باید از فرصت این هفته ارزشمند برای افزایش وحدت و تقویت مبانی وحدت اسلامی استفاده کرده و بهانه‌ای برای نفوذ دشمنان در میان صفوف متحد خود ندهیم.

 

مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیون،با بیان اینکه اسلام دین وحدت، همدلی و همبستگی است ،افزود: بزرگترین ابزار و سلاح دشمنان دین مبین اسلام از آغاز رسالت پیامبر اکرم (ص) تاکنون تفرقه افکنی بوده است و همواره دنبال این بودند که در بین مذاهب تفرقه بیاندازند در حالی که مسلمانان می‌توانند با تکیه بر مشترکات بسیاری از جمله کتاب ،قبله  و پیغمبر واحد در برابر دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان متحد شوند.

 

وی تصریح کرد: وحدت و دوری از تفرقه یک وظیفه الهی است و باید در نظر داشته باشیم که دین خدا و کلام حق می‌تواند محور و مدار وحدت اسلامی در میان امت و مذاهب اسلامی باشد.

حجت الاسلام  فاضلی ،اظهار کرد:  بدون وحدت هیچ جامعه‌ای به اهداف عالی خود نخواهد رسید و اگر جامعه‌ای دچار تفرقه شود نیروها در نهایت به خنثی کردن یکدیگر می‌پردازند و دشمن نیز به خوبی به این مسئله واقف است و بسیاری از برنامه‌های دشمن برای نابودی اسلام و مسلمانان بر همین مسئله وحدت متمرکز شده است.


گفتنی است، دف نوازی گروه نینوا و نیز مولودی خوانی و اجرای تواشیح  از برنامه های جانبی این همایش بود

کد خبر 1222682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha