راه شهدا را با کار جهادی و عمل به وظایفمان ادامه دهیم

حجت الاسلام سبزه‌کار با بیان اینکه تحمل و صبر خانواده شهدا ستودنی است، گفت: امیدواریم با عمل به وظایف خود و انجام کارهای جهادی ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم سبزه‌کار ظهر امروز (۱۹ مهر) در دیدار با خانواده شهید رمضان پالیز و شهید فیروزبخت به مناسبت سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب درباره کانون های فرهنگی و هنری مساجد ضمن تبریک میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت اظهار کرد: خدا را شاکریم که در نظام جمهوری اسلامی همه مسلمانان از شیعه و اهل سنت در کنار یکدیگر در حفظ و کیان ارزش های اسلامی تلاش کردند و این انقلاب ثمره خون شهیدان است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه تحمل و صبر خانواده شهدا ستودنی است، ادامه داد: در کنار همه کوتاهی و قصورات ما نسبت به خانواده شهدا اما این عزیزان همچنان بر مشکلات صبر می کنند چون معامله با خداوند کردند.

 

وی با بیان جایگاه والای شهیدان از منظر قرآن کریم، افزود: امیدواریم با عمل به وظایف خود و انجام کارهای جهادی ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

 

حجت الاسلام سبزه‌کار به طرح سه شنبه های تکریم به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای تجلیل از خانواده شهدا اشاره و بیان کرد: دل دشمن هیچگاه برای اسلام و مسلمانان نمی سوزد و خدا را شکر در نظام اسلامی بین شیعه و اهل سنت یک وحدت و همزیستی مسالمت آمیز وجود دارد.

 

شهید رمضان پالیز در یکم اردیبهشت ماه سال ۱۱۳۷در روستای گزیک از توابع شهرستان درمیان دیده به جهان گشود. وی پس از پایان تحصیلات به استخدام نیروی انتظامی درآمد و به خدمت در مناطق مرزش شرق کشور پرداخت. ۲۰ ساله بود که ازدواج کد و ثمره این پیوند یک دختر و دو پسر که از شهید به یادگار مانده است. در شهریور سال ۱۳۶۶ درحالی که به اتفاق فرمانده گروهان و جمعی از همکاران جهت سرکشی از پاسگاه‌های مرزی راهی مرز می شود با تعدادی از اشرار مسلح درگیر و به درجه رفیع شهادت نائل می شود.

 

همچنین شهید محمدحسین فیروزبخت در سال ۱۳۳۹ در روستای گزیک به دنیا آمد تحصيلات ابتدايی و راهنمايی را در زادگاهش گذراند. اما به علت عدم توانائی خانواده‌اش تحصيل را رها کرد و به خدمت ارتش درآمد. مدتی در شيراز خدمت نمود سپس به لشگر ۷۷ خراسان منتقل شد با شروع جنگ تحميلی مطابق وظيفه به جبهه اعزام شد و بعد از بازگشت ازدواج نمود که حاصل اين ازدواج سه فرزند پسر است. او بار ديگر رو به جبهه کرد و سرانجام در تاريخ هفدهم آذرماه سال ۱۳۶۶ در منطقه‌ی فکه در حال رساندن مهمات به ساير رزمندگان ارتش اسلام به درجه‌ی رفيع شهادت نايل گشت. پيکر پاک او پس از تشييع در بيرجند در زادگاهش به خاک سپرده شد.

 

گفتنی است در این مراسم دیدار، سرهنگ خراسانی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بیرجند و کارشناسان بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند.

 

 

کد خبر 1222692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha