ترویج اقامه نماز برای دانش آموزان نیازمند دقت و ظرافت است

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: برنامه ها و فعالیت ها درحوزه ترویج اقامه نماز در مدارس باید جنبه تشویقی و زیرساختی داشته باشد تا شاهد تثبیت و ترغیب این فرهنگ در بین دانش آموزان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی ابراهیمی امروز( ۱۹مهر) در ویژه برنامه نور چشم با محوریت فعالیت های حوزه اقامه نماز در مدارس استان که در آستان مقدس امامزاده عباس علیه السلام ساری برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته وحدت ایام منتسب به ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) با اشاره به اهمیت ترویج اقامه نماز در سنین پائین به ویژه از دوران ابتدایی، اظهار کرد: جشن تکلیف به این معناست که وقتی دختر یا پسر به سن تکلیف می رسند خداوند آنها را به توفیق دعوت می کند.

 


دبیر ستاد اقامه نماز استان مازندران دانش آموزان تازه مکلف باید نماز را به عنوان یک واجب الهی اقامه داشته باشند، افزود: رسول خدا (ص) فرمودند نماز نور چشم من است مسلمین باید با اقامه نماز در مسیر پیامبر اسلام ص حرکت کنند.

 

 

وی بر لزوم پیوند مدرسه و مسجد تاکید کرد و گفت: برای اقامه نماز باید بین مسجد و مدرسه پیوند ایجاد شود.

 

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه برای ترویج اقامه نماز باید از گفتمان متناسب با دانش آموزان بهره گرفته شود، ادامه داد: اهمیت اقامه نماز باید برای دانش آموزان تبیین شود.

 

 

وی با بیان اینکه باید سوالات دانش آموزان درخصوص اقامه نماز پاسخ داده شود، افزود: موفقیت نماز در مدرسه نیازمند تبلیغ چهره به چهره است.

 

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی توجه به نماز را بسیار تاثیر گذار در تمام لحظه های زندگی انسان برشمرد و گفت: تمام اعمال در گرو نماز است و اگر می خواهیم وقتمان برکت پیدا کند باید از نماز کمک بگیریم  و آن را احیا کنیم.

 

 

وی بااشاره به اهمیت واگذاری مسئولیت فراهم کردن اقامه نماز مدارس به دانش آموزان، افزود:اگر مدیر و معلم مدرسه در نماز جماعت به صورت مرتب حاضر شوند و دانش آموز این صحنه را ببیند، خواهد فهمید که حرکت با شوق معلم به سمت اقامه نماز دلیل بر اهمیت آن دارد و باید به دانش آموزان یاد دهیم که زیبنده ترین هدیه به معبود نماز است.

 

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه ترویج نماز لحن مشفقانه و تکریم شخصیت را می طلبد، گفت: اقامه نماز برای دانش آموزان نیازمند دقت و ظرافت است.

کد خبر 1222711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha