احساس امنیت مانع از رکود در فعالیت های اجتماعی می شود

سرهنگ سپهوند با اشاره به دو مولفه ضریب و احساس امنیت گفت: احساس امنیت مانع از رکود در فعالیت های اجتماعی و تداوم فعالیت ها می شود.

سرهنگ «عزیز الله سپهوند« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به مقوله امنیت در جامعه اظهارداشت:حفظ امنیت و کاهش جرم از مصدایق ضریب این مقوله بوده ولی پردازش ذهنی جز مقوله احساس امنیت است.

رئیس پلیس پیشگیری اصفهان افزود: احساس امنیت مانع از رکود در فعالیت های اجتماعی و تداوم فعالیت ها می شود در غیر این صورت افراد با ترس و نگرانی امور زندگی خود را اداره خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه پلیس برای ایجاد ضریب امنیت و احساس آن تلاش می کند، تصریح کرد: برخی از شایعه پراکنی و ایجاد نگرانی های ذهنی موجب تهدید علیه احساس امنیت و پردازش ذهنی این مقوله می شود.

سرهنگ سپهوند با بیان اینکه پلیس در حفظ امنیت ماموریت دارد، تصریح کرد: رشد ضریب امنیت به همکاری نهادهای اداری و عموم جامعه نیاز دارد و نباید فرصت ساز اختلال و ناامنی و احساس آن بشویم.

 

وی امنیت را ساختنی دانست و اذعان داشت: برای ساختن آن باید همه همکاری کنند و متولیان امر را همراه و در عرصه های فردی و اجتماعی نقش آفرینی داشته باشند.

رئیس پلیس پیشگیری اصفهان با بیان اینکه سرقت یکی از شاخصه های تهدید علیه امنیت به شمار می رود، گفت: مردم قادر به مدیریت این مولفه هستند و نگذارند سارقین و دیگر مجرمان به اهداف خود برسند.

 

وی یادآورشد: در مجتمع های مسکونی به دلیل نا آشناگی افراد، سارقین فرصت را برای دستیابی به اموال عمومی خوب می بینند و از آن استفاده می کنند.

رئیس پلیس پیشگیری اصفهان از مردم خواست نسبت به تهدیدهای جامعه هوشیار باشند و از وقوع حوادث و جرائم اینگونه پیشگیری کنند و با مشاهده مسائل مشکوک موضوع را به اطلاع پلیس برسانند.

کد خبر 1222714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha