پروژه انتقال آب از سد آزاد به سنندج ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

زارعی کوشا گفت: پروژه انتقال آب از سد آزاد به سنندج یکی از طرح‌های بسیار بزرگ است که تاکنون ۹۲ درصد پیشرفت دارد و ظرف روزهای آینده به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» روز سه‌شنبه (۱۹ مهرماه) در نشست صمیمی با نخبگان و فعالان فرهنگی کردستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: هر کس با هر دیدگاه، شعار و ادعایی قدمی در راه تفرقه و ایجاد خلل در وحدت مردم بردارد، گام در راه خیانت و آسیب رساندن به جامعه برداشته است.

 

 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه کردستان به واسطه تفاوت در گویش‌ها و مذاهب از سپیده‌دم انقلاب همواره مورد طمع و سواستفاده دشمنان مردم و نظام مقدس اسلامی برای تفرقه بوده است، افزود: به واسطه بصیرت مردم  توطئه‌های دشمنان ناکام مانده است.

 

 

وی بیان کرد: هر کس خود را وامدار خون شهدا و مدیون ملت ایران و کردستان می‌داند، تکلیف اولیه‌اش تلاش برای قوام بیشتر وحدت و انسجام است و هفته وحدت فرصت مغتنمی است برای اینکه این مهم را اظهار کرده و به رخ دشمنان بکشیم و اجازه ندهیم بدخواهان مسیر باطل را پی بگیرند.

 

 

زارعی کوشا ادامه داد: امروز ما وظیفه داریم تمام محرومیت ها که به دلایل مختلف از جمله تعمد رژیم ستمشاهی، فرصت‌سوزی و ناامنی توسط گروهک‌ها و عناطر توطئه‌گر در اوایل انقلاب اتفاق افتاده را جبران کنیم و این مهم در بستر امنیت قابل تحقق است.

 

 

وی نگاه دولت سیزدهم به کردستان را ویژه و تلاش برای توسعه استان عنوان کرد و ادامه داد: در سفر رییس جمهور به استان، اعتبارات بسیار خوبی اختصاص یافت، به طوریکه در برخی بخش‌ها نسبت به استان های هم رده از لحاظ جمعیت و وسعت، بیش از ۲.۵ برابر بود.

 

 

استاندار کردستان با بیان اینکه پروژه انتقال آب از سد آزاد به سنندج یکی از طرح‌های بسیار بزرگ است، یادآور شد: این طرح اکنون ۹۲ درصد پیشرفت دارد و ظرف روزهای آینده به بهره برداری می رسد و تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی ضمن اشاره به اعتبار خوب به پروژه راه آهن همدان - سنندج، اضافه کرد: در حوزه سرمایه گذاری فضای کار در استان فراهم شده و بسیاری از واحدهای راکد به عرصه تولید برگشته است.

در این نشست، تعدادی از علما و روحانیون اهل سنت و تشیع و اساتید دانشگاه های استان نیز دیدگاه های خود راجع به هفته وحدت را ارائه کردند.

کد خبر 1222731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha