اساتید دانشگاهی باید ظلم رژیم شاهنشاهی را برای جامعه بازگو کنند

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: اساتید دانشگاهی باید ظلم رژیم شاهنشاهی و اقدامات دولت را برای جامعه بازگو و تبیین کند نه اینکه سکوت یا انفعال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی» عصر سه‌شنبه(۱۹ مهرماه) در نشست صمیمی نخبگان و فعالان فرهنگی کردستان با وزیر کشور که در استانداری کردستان برگزار شد، ضمن تقدیر از اعضای شورای تامین، متولیان امنیت و سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در استان کردستان اظهار کرد: در دو سال اخیر صدها جلسات مختلف برگزار شد، اما توقع می‌رفت که در این شرایط کنونی نشست‌هایی از سوی صدا و سیمای کردستان برگزار و جزئیات گفته شود و نخبگان، طلاب، روحانیون تشیع و اهل‌سنت به میدان می‌آمدند.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به وجود پنج هزار طلبه و بیش از ۳۰ هزار دانشجو و یک هزار هیات علمی و بخش زیادی نخبه در کردستان پرداخت و افزود: باید در جریان اغتشاشات اخیر این افراد به میدان می‌آمدند و اجازه تحرکات به اغتشاشگران نمی‌دادند.

 

 

وی اضافه کرد: انتظار می‌رفت در این مدت، حتی معتمدین بازار که جایگاه زیادی دارند وارد شوند، اگرچه افرادی از این قشر به مردم و برای جلوگیری از متضررشدن سرمایه‌ها کمک کردند.

 

 

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: اساتید دانشگاهی باید ظلم رژیم شاهنشاهی و اقدامات دولت را برای جامعه بازگو و تبیین کند نه اینکه سکوت یا انفعال کنند.

 

 

وی عنوان کرد: توجه به سه گروه دانش‌آموزان و فرهنگیان، دانشگاهیان و خبرنگاران ضروری و از نان شب واجب‌تر است.

 

 

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: ۳۵۰ هزار دانش‌آموز و ۲۳ هزار فرهنگی در کردستان وجود دارد که باید به آنها توجه کرد چرا که با والدین آنها جمعیتی بیش از ۷۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

 

 

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان که حدود دو هزار دانشجو دارد و معلم‌اند، باید مسائل را بیان کنند و روشنگری کنند.

 

 

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: نکته سوم رسانه‌هاست که در کردستان ۱۷۰ نفر خبرنگار داریم که همه گرفتارند و وقتی اینترنت ندارند برای تولید یکی دو خط خبر گرفتار می‌شوند.

 

 

وی با گلایه از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این مدت حضور و حرکتی از آنها ندیدیم و این جای گلایه دارد.

 

 

ماموستا سید محسن حسینی نیز در این جلسه با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: مردم کردستان بدون شک ارادتمند ائمه اطهار(ع) هستند، گفت: دشمنان خارجی همواره دنبال توطئه بوده و مردم کردستان را شریک خود کرده اما کردستانی‌ها هیچ‌گاه شریک آنها نیستند.

 

 

امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان کامیاران اغتشاشات اخیر را بهانه دشمن دانست و افزود: ضعف در اطلاع‌رسانی به آشوب‌ها دامن زد و متاسفانه مسئولان واقعیت مرگ مهسا امینی را روشن‌گری نکردند و همین باعث شد که عده‌ای فریب بخورند.

 

 

ماموستا حسینی با بیان اینکه کردستانی‌ها ارادتمند و وفادار به انقلاب بوده و برای این نظام شهید داده‌ایم، عنوان کرد: تا آخرین قطره خونمان خود را جان‌ فدای رهبر معظم انقلاب، نظام و وحدت می‌کنیم.

کد خبر 1222746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha