برنامه های  تاثیرگذار زمینه را برای حضور بانشاط نوجوانان و جوانان در مسجد فراهم می کند

لایقی اصل با تاکید بر اینکه با پیش‌بینی برنامه های جذاب می توان شرایط را برای حضور جوانان مومن و انقلابی در مساجد فراهم کرد، گفت: برنامه های به روز و تاثیرگذار می تواند زمینه را برای حضور بانشاط نوجوانان و جوانان در مسجد فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت گرامی داشت ۱۹ مهر ماه، سالروز بیانات مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه و جماعات خراسان شمالی پیرامون نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد، سرپرست و اعضای ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نخستین برنامه رسمی در دوران مسئولیت با حضور در مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهر مادوان، ضمن شرکت در نماز جماعت مغرب و عشا، با امام جماعت، مدیر و اعضای کانون فرهنگی و هنری خضرا دیدار و گفت‌وگو کردند.
 

«کریم لایقی اصل» در این دیدار ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد سراسر نور پیامبر گرامی اسلام (ص)، اظهار کرد: مسجد مهم ترین پایگاه بوده که از صدر اسلام تاکنون مهم ترین تصمیمات در زمینه امور مسلمین در این مکان مقدس با هم فکری اتخاذ می شد.


 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه با پیش‌بینی برنامه های جذاب می توان شرایط را برای حضور جوانان مومن و انقلابی در مساجد فراهم کرد، افزود: برنامه های به روز و تاثیرگذار می تواند زمینه را برای حضور بانشاط نوجوانان و جوانان در مسجد فراهم کند.
 

وی در ادامه، از امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی و هنری خضرا خواست تا با توجه به جمعیت بالای شهر مادوان، مسائل و مشکلات را احصاء کرده و با رایزنی سایر مسئولان و خیرین در جهت رفع آنها تلاش کنند.


**امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهر مادوان نیز در این نشست ضمن تبریک هفته وحدت، گفت: یکی از مشکلات اصلی مسجد بحث حیاط بوده که ضرورت دارد با توجه به مسائل امنیتی با رایزنی لازم با مسئولان و خیرین جهت ساخت حیاط و محوطه مسجد همکاری لازم صورت گیرد.
 

حجت الاسلام «سید حمید فخرایی منش» سیستم صوتی را یکی دیگر از مشکلات این مسجد دانست و افزود: با توجه به اینکه کتاب های اهدایی بسیاری در مسجد وجود دارد، ضرورت دارد که ستاد کانون های فرهنگی مساجد استان در زمینه واگذاری قفسه اهدایی برای کتاب همکاری لازم را داشته باشد.
 

وی بضاعت کانون فرهنگی و هنری خضرا در حد امکانات و ظرفیت های موجود دانست و خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، ورود کانون فرهنگی و هنری برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، جلوگیری از برخی اختلافات منجر به درگیری محلی و .... از دیگر فعالیت های این کانون فرهنگی و هنری است.

**شهر مادوان در پنج کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر حدود ۷۰ هزار نفر به عنوان مهاجرپذیرترین شهر ایران است.

 

بنابراین گزارش: ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ سالروز فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری درباره کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جمع ائمه جمعه و جماعات استان خراسان شمالی است که هر ساله از طرف ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ستادهای استانی و کانون های فرهنگی و هنری در مساجد استان ها گرامی داشته می شود.

 

سخنان گهربار مقام معظم رهبری که ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۱ در جمع ائمه جمعه و جماعات خراسان شمالی در زمینه نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کشور مطرح کردند «من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی - هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه، با همکاری بسیج، این کانونهای فرهنگی - هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا میکند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتابهائی وجود دارد که میشود از این کتابها استفاده کرد. کتابهائی هست؛ بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهای فرهنگی - هنری بروید و پذیرای جوانها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا».

کد خبر 1222776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha