پانزدهمین جشنواره ملی آش در زنجان آغاز به کار کرد

شامگاه دیروز سه شنبه ۱۹ مهرماه پانزدهمین جشنواره ملی آش و شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور استاندار زنجان و جمعی از مسئولان در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان در آیین آغاز به کار این جشنواره اظهار کرد: مهم ترین وظیفه میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان شناساندن آثار تاریخی و گردشگری استان به مردم کشور است و باید در بخش جنوبی شهر زنجان منطقه گردشگری را ایجاد کنیم.

 

محسن افشارچی منطقه گردشگری در جنوب شهر زنجان به وجود می آید و تلاش خواهیم کرد تا زنجان را بهتر از آنچه که در زمان تصدی این پست گرفته ایم، تحویل دهیم و این امر باید در  بخش‌های مختلف استان هم مشهود باشد.

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه پیشانی فعالیت‌های شهری حرکت‌های عمرانی است، افزود: خوشبختانه در حوزه شهری شهرداری همراه است و در حوزه زیرساختی های شهرسازی و سبزه میدان فعالیت خوبی را انجام داده است.

 

افشارچی با اشاره به اینکه زنجان تاکنون باید و شاید معرفي نشده است، گفت: این وظیفه میراث است که زنجان را در کشور معرفي کند و امیدواریم در محور سلطانیه به سمت جنوب هم اتفاقات خوبی رخ دهد و از محل آن هم ارزش افزوده ایجاد شود‌.

 

برگزاری جشنواره آش زنجان ابزاری برای رونق گردشگری است

شهردار زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه امیدواریم در پانزدهمین جشنواره ملی آش و شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی شاهد حضور گسترده گردشگران در استان زنجان باشیم، گفت: جشنواره ملی آش ایرانی پس از ۲سال وقفه پررنگ تر از سابق در استان زنجان  برگزار می شود و امیدواریم با رویکرد توسعه ای بتوانیم باعث رونق صنعت گردشگری در استان و در کنار آن توسعه پایدار این منطقه باشیم و قطعاً با برگزاری چنین رویدادهایی و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی می‌توانیم شاهد جذب گردشگر بیشتری در استان باشیم؛ که درواقع هدف این جشنواره نیز تأکید بر همین اصل است.

 

علیرضا فیروزفر با اشاره به برخی از اقدامات شهرداری در برگزاری جشنواره آش از جمله افزایش محوطه‌های مربوط به پارکینگ، استقرار نیروهای امدادی آتش نشانی و همچنین برگزاری برنامه‌های جانبی گفت: امیدواریم در این سه روز شاهد روزهای شادی در زنجان باشیم.

 

وی بیان کرد:خوشبختانه همراهی خوبی در برگزاری این جشنواره وجود دارد و همین همراهی موجب انسجام در برگزاری آن شده است.

 

جشنواره ملی آش ایرانی ، فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ های قومی ایران است

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه آش و هنر دست، یادگار پیشینیان ما هستند و وظیفه ما حفظ وکاربردی کردن آنهاست، گفت: جشنواره آش و نمایشگاه صنایع دستی فرصتی مناسب برای معرفی فرهنگ های قومی ومنطقه ای نقاط مختلف کشور و توجه به ویژگی های خاص این مناطق شده است که با انسجام و وحدت اقوام مختلف گرد هم بیاییم و هنرمایی کنیم.

 

سید سعید صفوی همچنین گزارشی از وضعیت برگزاری جشنواره آش ارائه کرد و بیان کرد: پیشتر این جشنواره در فضای روباز برگزار می‌شد که به خاطر برودت هوا این فستیوال در مجموعه مسقف در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان از رشته‌های مختلف حضور دارند، اضافه کرد: از هر استان در کشور  ا3 غرفه صنایع دستی در زنجان شرکت کرده است که شاهد برپایی 120 غرفه در استان هستیم.

 

این مسئول افزود: هفته گذشته 200 آشپززنجانی برای پخت آش در چهار گروه باهم رقابت کردند و 6 نفر به این مرحله برای برپایی غرفه آش در پانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی رسیدند و خوشبختانه  هر سال شاهد این هستیم که استقبال خوبی از این جشنواره وجود دارد.

 

صفوی با تقدیر از همکاری و همراهی مجموعه استانی در برگزاری این دو رویداد مهم بیان کرد: خوشبختانه در زمینه اعطای تسهیلات گردشگری هم اتفاقات خوبی  در استان رخ داده است که هر روز در حال پیشرفت است.

کد خبر 1222813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha