رهنمودهای مقام معظم رهبری چراغ راه کانون های فرهنگی و هنری مساجد است

جعفرزاده با بیان اینکه رهنمود های مقام معظم رهبری در ۱۹ مهرماه، چراغ راه کانون های فرهنگی و هنری مساجد است ، گفت: مسجد محور در راس فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری باشد.

 مدیرکانون فرهنگی و هنری حاج رضوان مسجد النبی(ص) شهر ایلام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، به مناسبت  مهرماه سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد توانسته اند با همکاری هیئات مذهبی،هیئت امنا و بسیج مساجد، با نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری، با تعامل هر چه بیشتر، به دنبال یک هدف که تربیت نسل آینده و نیروی کارآمد مسجدی با تراز انقلاب اسلامی گام بردارند.

 

« زینب جعفر زاده» در پاسخ به این سوال که چه برنامه ها و فعالیت های می تواند زمینه ارتقای کانون ها را متناسب با فرمایشات مقام معظم رهبری را فراهم کند، افزود: برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری  مساجد که در تمام فصول سال برگزار می شود برنامه هایی متنوع هستند، اما لازم است که مسجد محوری در راس تمام کارها قرار گیرد و توجه بیشتری به برگزاری برنامه های فرهنگی، قرآنی، ورزشی و ... و موضوع آسیب های اجتماعی و  از طرفی دیگر اختصاص اعتبارات و تجهیزات به روز لازم صورت گیرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه فعالیت های کانون های مساجد با تعامل سازمان ها و نهادهای مختلف در مجاورت مساجد، برگزاری برنامه هایی مانند جشن تکلیف، برنامه های قرآنی، جلسات انجمن اولیاء... می تواند بسترهای مناسبی را پیش روی توسعه و ارتقای فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد را فراهم کند.

 

مدیرکانون فرهنگی و هنری حاج رضوان مسجد النبی(ص) شهر ایلام یادآور شد:  کانون های مساجد می توانند با الگو گرفتن و پیروی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیش از گذشته در حوزه های اشتغال زایی، راه اندازی شورای صلح و سازش، برگزاری سه شنبه های مهدوی، کلاس ها و مسابقات قرآنی، کاروان های زیارتی  فعالیت های گسترده ای داشته باشند.

 

جعفرزاده در خصوص آسیب شناسی برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، ابراز کرد: عدم توجه کافی از طرف برخی نهادها به کانون های مساجد، عدم توانایی مالی کانون ها در برگزاری برنامه ها و حمایت از برخی کانون ها، لزوم توجه بیشتر به یک کانون های فرهنگی و هنری محلاتی که بیشتر  در معرض آسیب های اجتماعی هستند و استفاده از اساتید و روانشناسان مذهبی در تعامل بیشتر با کانون ها را می توان به عنوان برنامه های پیشنهادی برای پوشش برخی حوزه ها در سطح کانون ها مورد توجه قرار داد.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری « حاج رضوان» مسجد النبی(ص) محله هانیوان ایلام با الگو گرفتن و پیروی از بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در حوزه های اشتغال زایی و کارآفرینی، راه اندازی شورای صلح و سازش، برگزاری  یک شنبه های مهدوی، کلاس ها و مسابقات قرآنی، کاروان های زیارتی، استفاده از مربیان کمک درسی، شناسایی نیازمند محله و ارائه های خدمات معیشتی درمانی و.. ... همواره تلاش نموده و با شروع مدارس، برنامه های کمک درسی را تقویت کرده است.

 

مدیرکانون فرهنگی و هنری حاج رضوان مسجد النبی(ص) شهر ایلام یادآور شد: فرمایشات مقام معظم رهبری در واقع چراغ راه کانون های فرهنگی و هنری مساجد است و باید در صدر و اولویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد قرار گیرد و عدم توجه به سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب،باعث از دست رفتن کارکردها و موفقیت های کانون های مساجد می شود.

 

جعفرزاده با تاکید بر اینکه برگزاری کلاس های تقویتی در طول سال با توجه به نیاز بچه های مساجد از نیازهای ضروری است، خاطرنشان کرد: کانون تراز کانونی اگست که اول مشکلات جامعه حال حاضر  نسل جوان را شناسایی و در این زمینه تلاش و برنامه ریزی لازم را داشته باشند و برای هر مشکلی  بر اساس خط مشی که مقام معظم رهبری تعیین فرموده اند به صورت جهادی وارد میدان  شده و در راستای پیشرفت حرکت کنند.

کد خبر 1222829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha