فرمایشات رهبری شاخص برنامه ریزی های فرهنگی و هنری در کانون های مساجد است

باغبانها گفت: جوانان فعال در کانون های مساجد همواره شاخص خود در برنامه ریزی های فرهنگی هنری را فرمایشان رهبر معظم انقلاب قرار داده اند.

«محمدحسین باغبانها» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که باید یک حرکت عمومی به سمت چشم اندازی که در بیانیه گام دوم برای آینده کشور تبیین کرده اند صورت پذیرد، یک حرکت عمومی که نقش جوانان در آن بسیار جدی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: به تعبیری رسیدن به این چشم انداز نیازمند قیام جوانان است، یک قیام فرهنگی که قدرتش را از اعتقاد و معنویت می گیرد و نقش کانون های مساجد در این حرکت عمومی باید ایجاد این قدرت معنوی در جوان باشد که او را به سمت قیام نیل دهد که حرکت عمومی به سمت این چشم انداز سرعت پیدا کند.

 

وی عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با توجه به این راز بزرگ الهی که دل جوان آماده پذیرش معنویت و حقایق دینی است او را با این مسیر آشنا کنند و طعم دلچسب معنویت را به او بچشانند و در این صورت جوان کم کم تحت تأثیر برنامه ها و آموزش ها فرهنگی قرار می گیرد و هنرش هم در این مسیر متجلی می شود.

 

باغبانها با اشاره به حرکت کانون های مساجد در مسیر تحقق فرمایشات رهبری اعلام کرد: جوانان فعال در کانون های مساجد همواره شاخص خود در برنامه ریزی های فرهنگی هنری را فرمایشان رهبر معظم انقلاب قرار داده اند.

 

وی تصریح کرد: به طور طبیعی در این جنگ بزرگ فرهنگی و رسانه ای غرب و شرق نسبت به جمهوری اسلامی، پیدا کردن مسیر و پر رنگ کردن خطوط فاصله حق از باطل بسیار دشوار شده است ولی کدهایی که رهبر معظم انقلاب در صحبت های خود نسبت به وقایع و برنامه ریزی های فرهنگی می دهند مشخص کننده این مسیر است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اعلام کرد: اگر چه کانون های مساجد در این مسیر حرکت می کند ولی مسیر رسیدن به بسیاری از نکاتی که رهبر معظم انقلاب فرموده اند طولانی است و تأکیدات مختلفی که برای نقش جوان در بیانیه گام دوم داریم عظمت نقش نیروی جوان متعهد را به تصویر کشیده است.

 

وی با اشاره به عوامل مورد نیاز برای رسیدن کانون ها به نقطه مطلوب اظهار کرد: رشد کمی کانون های مساجد در سال های اخیر قابل توجه است، اما ما نیازمند رشد کیفی این کانون ها هم هستیم و در حال حاضر هم سعی داریم که تمام فعالیت ها را در مسیر این رشد کیفی و پر رنگ تر کردن نقش جوان متعهد متمرکز کنیم.

 

باغبانها خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در این مسیر حرکت کنند و در مرحله نخست برنامه های ویژه ای برای حضور نوجوانان و جوانان در مساجد داشته باشند، سپس از فرصت حضور جوانان در مساجد به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و شیرینی معنویت را به ایشان بچشانند.

 

وی گفت: سومین مرحله نقش جدی کانون های مساجد در جهاد تبیین است چرا که حضور جوانان در مسجد فرصت فوق العاده ای برای شنیدن و بحث کردن و تبیین کردن است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: چهارمین مرحله اینکه لازم است کانون های مساجد به نقش ایجاد حلقه های میانی توجه کنند، چرا که طبق فرمایشان رهبر معظم انقلاب از مهم ترین نقش هایی که مدیران و متأثرین کانون ها می توانند داشته باشند حل برخی از مشکلات کشور با تمرکز، ایجاد برنامه و پیدا کردن راهکار به عنوان مجموعه های مردمی است.

 

کد خبر 1222831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha