خرید ۲۰ تن زرشک به صورت توافقی از کشاورزان درمیان

جهانی گفت: از ابتدای مهرماه کار خرید توافقی زرشک آغاز شده و تاکنون از کشاورزان منطقه درمیان حدود ۲۰ تن زرشک تر به صورت توافقی خریداری شده است.

علیرضا جهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به آغاز خرید توافقی زرشک از کشاورزان از ابتدای مهرماه، استقبال کشاورزان برای فروش را با توجه بالا بودن قیمت توافقی زرشک در سال جاری خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: تاکنون حدود 20 تن زرشک به صورت توافقی از کشاورزان منطقه توسط این شرکت تعاون تولید روستایی خریداری شده است.

 

مدیرعامل تعاونی تولید اسدیه با بیان اینکه امسال زرشک به صورت توافقی و تا قیمت حدود 20 هزار تومان به ازای هرکیلوگرم از کشاورزان خریداری شده است، گفت: کشاورزان با توجه به قیمت بالای زرشک خشک تمایل کمتری برای فروش آن به صورت توافقی دارند.

 

جهانی افزود: این شرکت تعاونی تولید علاوه بر داشتن بارگاه بهداشتی زرشک به متراژ 600 متر، چند مکان و بارگاه دیگر نیز به صورت اجاره ای برای خرید توافقی و خشک کردن زرشک در اختیار دارد و تاکنون مقداری از زرشک های خریداری شده خشک و مقداری نیز با کمک دستگاه‌های موجود به صورت تر دان و پس از بسته بندی به بازار عرضه می شود.

 

وی با بیان اینکه کارگاه فراوری و بسته بندی این تعاونی در روستای نوغاب قرار دارد، یادآور شد: ظرفیت خرید بالا است اما با توجه به قیمت زرشک خشک شده  افرادی که مشکل بارگاه بهداشتی برای خشک کردن زرشک ندارند خود اقدام به خشک کردن و فروش کرده و تعدادی از کشاورزان هم به علت نبود جا و مکان مناسب آن را به صورت تر به فروش می رسانند.

 

مدیر عامل تعاونی تولید اسدیه از مشکلات پیش رو به نبود دستگاههای مرتبط در بحث فراوری زرشک اشاره کرد و گفت:زرشک با بار میکروبی بالا در زمان فراوری و صادرات با مشکل مواجه می شود و می طلبد کشاورزان در این راستا و برای محصولی با کیفیت و ارگانیک اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

 

 

 

کد خبر 1222883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha