۱۲۵ ارزش غذایی زرشک/ سود یاقوت سرخ در جیب دلالان

مولوی عبداللهی با اشاره به ۱۲۵ خاصیت و ارزش غذایی در محصول زرشک، گفت: زرشک کاران زحمات بسیاری برای تولید و برداشت این محصول مزیت دار استان می کشند اما سود اصلی را دلالان می برند لذا باید کمک شود تا بهره برداران اصلی سود ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مولوی سید احمد عبداللهی صبح امروز سه شنبه (۲۶ مهر) در جشنواره ملی زرشک که در روستای فورگ شهرستان درمیان در حال برگزاری است، اظهار کرد: زرشک میوه ای خدایی است که باید قدر آن را بدانیم و باید این محصول باارزش و مفید را در سطح ملی و بین المللی معرفی کنیم.

 

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه با اشاره به ۱۲۵ خاصیت و ارزش غذایی در محصول زرشک، گفت: زرشک کاران زحمات بسیاری برای تولید و برداشت این محصول مزیت دار استان می کشند اما سود اصلی را دلالان می برند لذا باید کمک شود تا بهره برداران اصلی سود ببرد.

 

مهدی فرجامی فرد هم با اشاره به ظرفیت های این شهرستان اظهار کرد: وجود بازارچه مرزی میل ۷۳ و مزیت های تجاری آن از مهمترین ظرفیت ها است که از سال ۹۱ یکطرفه تعطیل شده است و در حال پیگیری برای بازگشایی آن هستیم.

 

فرماندار درمیان در ادامه سطح زیر کشت زرشک در این شهرستان را ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح زیر کشت سالانه بیش از سه هزار تن زرشک خشک برداشت می شود که رتبه دوم تولید زرشک خراسان جنوبی را داریم.

 

وی بیان کرد: کارخانه قند قهستان، وجود ۷۸۷ قنات، ۴۰ معدن با ۴۱۰ میلیون تن ذخیره قطعی، ۳۰۰ اثر تاریخی و ثبت ۲ اثر ملی، ۳۰ قلعه و ۲۰ خانه تاریخی از دیگر ظرفیت های شهرستان درمیان است.

 

فرجامی فرد با بیان اینکه این شهرستان دارالتقریب است، تصریح کرد: در حوزه گردشگری مذهبی هم درمیان پتانسیل های خوبی دارد که امیدواریم در دولت سیزدهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

فرماندار درمیان با اشاره به اینکه هدف اصلی جشنواره ملی زرشک معرفی این محصول مزیت دار و ایجاد ارزش افزوده است، گفت: سال گذشته ۳۰۰ هکتار از باغات این شهرستان آلوده به آفت زنگ زرشک شده که امسال درخواست کردیم سریعتر مقابله با این آفت انجام شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1224414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha