مقام اول قاین در تولید زرشک خراسان جنوبی/ فعالیت ۱۲ هزار بهره بردار

محمدی با اشاره به اینکه شهرستان قاین با تولید ۴۰ درصد زرشک خراسان جنوبی مقام اول تولید این محصول را دارد، گفت: مسئولان استانی و کشوری باید زمینه بهره وری بهتر از محصول زرشک را در سطح شهرستان فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد محمدی امروز (۲۲ مهر) در مراسم افتتاحیه جشن برداشت زرشک در روستای محمد آباد علم شهرستان قاین اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره ملی زرشک در استان کمک به جذب سرمایه گذار، بازاریابی و فروش محصول، افزایش قیمت فروش، کمک به گردشگری کشاورزی ومعرفی محصولات کشاورزی به جهان است.

 

فرماندار قاین در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان قاینات با داشتن ۱۲ هزار و ۵۰۰ بهره بردار زرشک و تولید ۴۰ درصد زرشک مقام اول تولید زرشک استان را داراست، گفت: تولید محصولات ارگانیک باید مورد توجه کشاورزان باشد چرا که این موضوع برای مصرف کننده اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

وی با بیان اینکه مسئولان استانی و کشوری باید زمینه بهره وری بهتر از محصول زرشک را در سطح شهرستان فراهم کنند، افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع تولیدات دانش بنیان و با تحقیقات، پژوهش و اقدامات دانشگاه های شهرستان و پارک علمی و فناوری واختراع دستگاه های جدید مشکلات صادرات محصولات ارگانیک حل خواهد شد.

 

محمدی بیان کرد: با افتتاح مرکز ترویج عناب وزرشک در شهرستان زمینه تولید محصولات ارگانیک فراهم خواهد شد که در آینده نتایج آن بیشتر دیده می شود.

 

حجت الاسلام رحمانی، امام جمعه قاین نیز در این جشنواره برداشت زرشک اظهار کرد: سالها پیش، جشنواره زرشک و زعفران در شهرستان قاینات برگزار شد و قرار بود که این محصولات ثبت ملی شود ولی یک مرتبه از شهرهای شمالی قاینات سر درآورد که جای تامل دارد.

 

وی گلایه کرد: زرشک متعلق به قاینات، زیرکوه و درمیان است اما جشنواره بزرگ در مرکز استان برگزار می شود که اینها باعث ناراحتی مردم این شهرها و به خصوص قاینات شده است.

 

امام جمعه قاین گفت: بارها از دولتمردان دولت قبل تقاضا کردیم که سدهایی را در برخی از نقاط شهرستان ایجاد کنند تا با توجه به خشکسالی ها بتوان از ظرفیت آب باران به درستی بهره برداری شود ولی توجهی به این درخواست ها نشد و امیدواریم در دولت آقای رئیسی به این خواسته مردم توجه شود.

 

 

 

 

کد خبر 1223486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha