چهارمین دوره جشنواره« ربیع ولادت» در آستان مقدس کاظمین

دبیرخانه آستان مقدس کاظمین چهارمین جشنواره «ربیع ولادت» را با شعار «علی صراط احمد» آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از qafqn، فعالیت های چهارمین ربیع ولادت به مناسبت میلاد خیر المرسلین حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) با شعار «علی صراط احمد» و با نظارت دبیرکل آستان مقدس کاظمین آغاز شد.

آستان مقدس کاظمین همچنین با نظارت دکتر حیدر حسن الشمری، دبیرکل آستان مقدس کاظمین دومین روز سرود اسلامی را که بیانگر پیامی از عشق و محبت و صلح است، در صحن کاظمی برگزار شد.کلمات این سرود با جانها و دلها سخن می گوید و در دنیای خلاقیت و زیبایی پرواز می کند.

 

مهندس جلال علی محمد، عضو شورای اداری این آستان گفت: رویکرد در این نشست فرهنگی به عنوان دومین روز جشنواره ربیع ولادت با هنر صدا و لحن پیوید خورده سات. از این هنر برای انتقال میراث پیامبر(ص) و اهل بیتش و اندیشه آنها استفاده می شود تا عشق و محبت و پیام والای شان در اذهان جامعه تقویت شود. سرود دینی، اجرای آوازی رسای و قوی است و موضوعات آن همه ویژگی های معنوی و مذهبی را درخود دارد.

 

وی ادامه داد: هنر آوازخوانی به طور کلی مبتنی بر قدرت و زیبایی صدای خواننده است که به طور کلی به لایه های آن و تجربیات او در شناخت مقامات و انتخاب آنچه که برای شعر مناسب است، بستگی دارد.

گروه سرود الجوادین نیز سرود«کلمات الله حیاة» را خواندند. در این مراسم از استادان قرآنی با اهدای هدایا و تقدیرنامه هایی تجلیل شد.

کد خبر 1222902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha