اهدای ۵۵۱ جهیزیه همزمان با میلاد رسول اکرم(ص) به نوعروسان همدانی

شیخی زاده گفت: در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ۵۵۱ سری جهیزیه، شامل لوازم ضروری زندگی، به نوعروسان زیر پوشش این نهاد اهدا شد.

 

«محمد رسول شیخی‌زاده » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان گفت: این نخستین مرحله از اهدا جهیزیه به نوعروسان بود که با ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان همدان تهیه شد.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان افزود: بر اساس مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان همدان (مرداد ۱۴۰۱)، ۲ هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان استان همدان اهدا می‌شود که یک هزار و ۲۰۰ سری آن مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

 

وی تصریح کرد: در این سفر ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای واگذاری تسهیلات اشتغالزایی، پنج میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به خانوارهای تحت پوشش و ۳۰ میلیارد تومان برای نیازمندان غیر مددجو بابت کارگشایی و درمان اختصاص یافته است.

 

شیخی زاده با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب ضروری است، افزود: در این راستا کمیته امداد امام (ره) هر ساله اقدام به اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش می‌کند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خاطرنشان کرد: از دیگر مصوبات این سفر پرخیر و برکت می‌توان به تامین اعتبار ساخت و تجهیز و تعمیر واحدهای مسکونی پنج هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد.

 

شیخی زاده با اشاره به اهمیت توجه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد تاکید رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: ازدواج آسان زمینه زندگی همراه با نشاط و قناعت را فراهم می‌کند و به نوعی اشاعه خیر و نیکی نیز محسوب می‌شود.

 

وی  با اشاره به برگزاری جلسات مشاوره، کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و سبک زندگی دینی برای نوعروسان، افزود: برگزاری کارگاه‌های مشاوره خانواده از اقدامات اولیه امداد در قالب امور فرهنگی برای نوعروسان و تازه دامادهای تحت حمایت است.

 

کد خبر 1222947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha