تدبیر و نوآوری بستر تحقق رشد و توسعه است

پیشوایی با بیان اینکه ریشه بهره وری، تدبیر و نوآوری است که خیلی از مشکلات را حل می کند، گفت: طی سال جاری دولت ۱۱ برنامه اولویت دار با موضوع بهره وری را ابلاغ نموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «میرسامان پیشوایی» امروز(20 مهر) در جلسه شورای اداری لرستان  در سخنانی اظهار داشت: تحقق رشد و ترقی از جهت گیری های اصلی کشور است.

 

رئیس سازمان بهره وری با اشاره به تمدن نوین اسلامی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، افزود: رشد اقتصادی با فوریت ترین موضوع امروز است که  تحقق آن از برنامه های مهم کشور است.

 

وی ادامه داد: این امر یا مبتی بر تزریق سرمایه و نیروی انسانی( مبتنی بر نهاده) است و یا استفاده بهینه از منابع موجود است که مبتنی بر بهره وری نام دارد.

 

پیشوایی بیان کرد: در حوزه رشد نهاده محور با محدودیت هایی مانند سرمایه گذاری خارجی یا بازار سهام مواجه هستیم پس نگاه اصلی به حوزه بهره‌وری است که از منابع مالی و انسانی بهتر استفاده کنیم و در همین راستا سیاست های ابلاغی برنامه هفتم توسعه نیز ، رشد اقتصادی با تاکید بر افزایش بهره وری است.

 

وی خاطرنشان کرد: ۱۱ برنامه اولویت دار دولت در سال‌جاری یک ماهه گذشته توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد که یکی از موضوعات آن بهره وری است.

 

پیشوایی با بیان اینکه یکی از جهت گیری های اصلی کشور رشد و پیشرفتی است، ادامه داد: ریشه بهره وری، تدبیر و نوآوری است که خیلی از مشکلات را حل می کند.

 

رییس سازمان بهره وری با تاکید بر اینکه باید در مولدسازی سرمایه اقدام شود اذعان داغشت: این سازمان در دوره جدید، خود را یک دستگاه تنظیم گر می داند به نحوی که پیش از این در حوزه سیاست گذاری بود اما چون سیاست گذار بسیار است سازمان خود را سرباز اجرای سیاست ها می داند

 

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اتصال بهره وری به نظام جبران خدمات، نظام تخصیص بودجه و ارتقا و انتصاب مدیران سه نکته مورد تاکید است که سازمان بهره وری نیز تلاش کرد این موارد در قانون بودجه امسال و بند «و» تبصره ۱۸ تصویب و ابلاغ شود که محقق شد.

 

پیشوایی با تاکید بر توانمندسازی متولیان بهره وری گفت: مدیران و متولیان باید آموزش ببینند تا توانمندی لازم را داشته باشند که این مهم تا پایان مردادماه گذشته در همه استانها به اتمام رسید و دور دوم آموزش ها آغاز شده است.

 

کارانه اعضای هیات علمی پزشکی تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان تصویب شد

 

 پیشوایی  از افزایش کارانه اعضای هیئت علمی خبرداد و گفت: بر اساس تصمیم شورای حقوق و دستمزد، مصوبه کارانه اعضای هیات علمی پزشکی تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان تصویب شد که با توجه به خدمتی که ارائه می دهند دریافت خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: در حوزه اساتید غیر علوم پزشکی نیز امسال حق التحقیق از سقف خارج شد اما باید به عدالت در پرداخت و منابع کشور هم توجه داشت.

 

کد خبر 1222961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha