لوازم دنیای کودکی در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه باشد

چنانی با بیان اینکه اگر قرار است برای کودکان برنامه‌ریزی داشته باشیم باید به لوازم دنیای کودکی توجه کنیم گفت: که باید ترمیمی در زندگی انسان‌ها برای ارتباط و محبت بیشتر و انسجام کانون خانواده ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، ناصر چنانی امروز چهارشنبه (20 مهر) در مراسم بزرگداشت روز جهانی کودک که در دبستان ابتدایی دخترانه پروین اعتصامی اهواز برگزار شد، با تبریک هفته جهانی کودک اظهار کرد: این برنامه در جهت بزرگداشت و توجه بیشتر به فضا، برنامه‌ها و مسائل روحی و روانی کودک برگزار شده است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دنیای کودکی را دنیای شادی، مهر و محبت، ارتباط و گفت‌وگو و پر از امید و نشاط عنوان کرد و افزود: اگر قرار است برای کودکان برنامه‌ریزی داشته باشیم باید به لوازم دنیای کودکی توجه کنیم.

 

 

وی اضافه کرد: امروز مشکلات عدیده‌ای خانواده و جامعه را در کل جهان درگیر کرده و همین امر روابط اجتماعی و خانوادگی را تحت تاثیر قرار داده که به نظر می‌رسد دنیای کودک یادآور این است که باید ترمیمی در این فضا و زندگی انسان‌ها برای ارتباط و محبت بیشتر و انسجام کانون خانواده ایجاد شود.

 

چنانی هدف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را از برگزاری این برنامه جلب توجه و دعوت خانواده‌ها به چنین فضا و محیطی دانست و تصریح کرد: این‌ها لوازمات و خصوصیات دنیای کودکی است و روز جهانی کودک ما را به این سمت هدایت می‌کند.

 

لزوم توجه به آموزش و پرورش فرزندان در سنین کودکی

اسفندیار صمیمی نیز دانش‌آموزان را آینده‌سازن این سرزمین خواند و خاطر نشان کرد: امیدواریم به یمن وجود معلمان که رسالتشان شناسایی و هدایت استعدادهاست، دانش‌آموزان به آنچه استحقاق استعداد دارند، نائل شوند.

 

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ابراز کرد: توجه به کودکان نه فقط برای کشور ما بلکه برای همه دنیا ارزش دارد و برگزاری آئین روز جهانی کودک نیز بسیار مورد توجه واقع شده است.

 

 

وی اذعان کرد: آموختن و آموزش دادن در سنین کودکی مانند حکاکی بر روی سنگ است و آموزش در سنین بالاتر مانند نوشتن بر روی آب است؛ این نشان‌ می‌دهد چقدر آموزش دادن، گفتن فضائل اخلاقی و تربیت صحیح فرزندان در سنین کودکی می‌تواند در آینده آنها تاثیرگذار باشد.

 

صمیمی بیان کرد: شاید یکی از خلأهایی که با آن مواجه هستیم بی‌توجهی به پرورش و آموزش کودکان است؛ مشکلات اقتصادی و زندگی و مسائل مختلف باعث شده هم مدرسه و هم خانواده‌ها آن‌گونه که باید رسالت خود را در قبال فرزندان انجام ندهند ولی ما تلاش می‌کنیم بر اساس سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزش و پرورش است، آنچه وظیفه داریم را در جهت آموزش و تربیت کودکان مصروف بداریم تا شاهد فرزندانی آینده‌ساز باشیم که همه استعداد خود را در بخش‌های مختلف به منصه ظهور برسانند.

 

 

اهدای کتاب به دانش‌آموزان و کتابخانه مدرسه و نهال‌کاری از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

 

کد خبر 1222981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha