دشمن اختلاف شیعه و سنی را بهانه ای برای تجزیه طلبی قرار می دهد

حجت الاسلام دهقان با بیان اینکه دشمن اختلاف شیعه و سنی را بهانه قرار می دهد گفت: دشمن تلاش می کند با سنگ اندازی برخی قومیت ها را در مرزهای کشور اسلامی مانند ترک و بلوچ و یا ترکمن، تحریک و موضوع تجزیه طلبی را محقق کند.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد هفته وحدت گفت: هفته وحدت به دلیل اختلاف روایت میان برادران شیعه و سنی نامگذاری شده است که از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول است. تمام مسلمین جزء امت پیامبر گرامی اسلام محسوب می شوند اما ممکن است در موضوعات فقهی اختلافاتی وجود داشته باشد اما کلیات دین اسلام یکی است.

 

امام جمعه خاش افزود: اما موضوع اختلاف میان شیعه و سنی بهانه ای برای دشمنان است که از این موضوع به عنوان فرصت برای اختلاف میان اقوام و قومیت ها استفاده کند تا بستری فراهم کند تا زمینه اختلاف افکنی را فراهم کند

 

وی تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان که شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی می کنند، دریافتند که نقاط مشترک شیعه و سنی بسیار زیاد است و توجه دارند که خدا و پیامبر ما یکی است و کتاب آسمانی شیعه و سنی یکی است و حتی حج و روزه نیز یکی است و در کتب آنها روایات بسیاری از پیامبر گرامی اسلام وجود دارد و موضوع اهل بیت (ع) نیز یکی از نقاط مشترک و محور وحدت مسلمانان است.

 

امام جمعه خاش ادامه داد: در کتاب اهل سنت نیز عنوان شده است که اهل بیت (ع) مامنی برای امت اسلامی هستند و اگر کسی خود را مخالف اهل بیت (ع) معرفی می کند، خود را حزب شیطان قرار داده است و پیامبر دعوت به تبعیت از اسلام و اهل بیت دارند مانند آیه ای که شیعیان به آن تمسک می جویند، «ِإِنِّی تَارِک فِیکمُ الثَّقَلَینِ مَا إِنْ تَمَسَّکتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یفْتَرِقَا حَتَّى یرِدَا عَلَی الْحَوْضَ فَانْظُرُوا کیفَ تَخْلُفُونِّی فِیهِمَا أَلَا هذا عَذْبٌ فُراتٌ فَاشْرَبُوا وَ هذا مِلْحٌ أُجاجٌ فَاجْتَنِبُوا؛ همانا من در میان شما دو چیز سنگین و گران میگذارم، که اگر بدانها چنگ زنید هرگز پس از من گمراه نشوید: کتاب خدا و عترت من أهل بیتم، و این دو از یک دیگر جدا نشوند تا در کنار حوض کوثر بر من درآیند پس بنگرید چگونه پس از من در باره آن دو رفتار کنید، آگاه باشید که این (یعنى تمسک بعترت) آب خوشگوار و شیرین است پس بیاشامید، و آن دیگر (یعنى روى برتافتن از ایشان) آب شور و تلخ است و از آن بپرهیزید».

 

حجت الاسلام دهقان با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام در دوره های مختلف اهل بیت (ع) را تاکید داشتند و این موضوع را اهل سنت نیز پذیرفته اند، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام همواره می فرمایند : "إِنَّمَا مَثَلُ أَهْلِ بَیتِی فِیکُمْ کَمَثَلِ سَفِینَةِ نُوحٍ، مَنْ دَخَلَهَا نَجَی، وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا غَرِقَ مَثَل اهل بیت من در میان شما کشتی نوح است، هر کس به این کشتی داخل شود نجات می‌یابد، و هر کس جا بماند، غرق می‌شود".

 

وی گفت: دشمنان برخی ایرانی اما خارج نشین هستند و بسیاری نیز از کشورهای معاند هستند که قصد آن را دارند تا ایران اسلامی وابسته به آنها باشد و برای آنها سخت و دشوار است که ایران اسلامی مستقل باشد و وابسته به شرق و غرب نبوده و قدرت استقلال خود رادر دست داشته باشد؛ به همین دلیل سنگ اندازی می کنند و برخی قومیت ها را که در مرزهای کشور اسلامی هستند ماند ترک و بلوچ و یا ترکمن، تحریک می کنند و موضوع تجزیه طلبی و خودمختاری را مطرح می کنند تا کشور را تکه پاره کرده و به اهداف خود برسند.

 

وی گفت: برخی از گروهک ها نیز عملکردشان در نظام برخلاف قوانین اسلامی بوده و از تجاوزگری و شرارت و ایجاد ناامنی پیروی کرده اند. این گروه ها را نه ملت و نه مردم و نظام تحمل نمی کنند.

 

حجت الاسلام دهقان خاطرنشان کرد: نظام اسلامی همواره مانند یک پدر با آنها برخورد کرده و تلاش خود را کرده تا هدایت گری، کنترل و نظارت صورت گیرد اما اگر به شرارت خود ادامه دادند، مجبور شده تا نظام جراحی ای را در مورد آنها اقدام کند تا پای آنها را از شرارت کوتاه کند.

 

وی با اشاره به حضور دشمنان در کشورهای بیگانه همسایه برخی از معاندین در این کشورها سوء استفاده های خود را می کنند و با بهانه های واهی و ایجاد شایعه در رسانه های مجازی به دروغ پردازی اقدام می کنند.

 

وی گفت: همان گونه که می دانیم ظرف 25 روز 17 هزار دروغ به ملت ارایه کردند و برخی مردم جاهل نیز به جای آنکه بررسی بیشتری داشته باشند، تحت تاثیر قرار گرفته و ایجاد آشوب می کنند و اینجاست که مردم باید هوشیار باشند و دست از توطئه و دسیسه های دشمن بردارند زیرا اسلام ما را دعوت به اختلاف نکرده بلکه سفارش اسلام وحدت و همدلی است. فرمان پیامبر به اطاعت از اولی امر و ایجاد وحدت است و الحمدالله در نظام جمهوری اسلامی نظام ولایت فقیه جاری است و در راس آن از صلاله پاک اهل بیت (ع) رهبر انقلاب حضور دارند و هر چقدر ملت شریف ایران به تبعیت از رهبری ادامه دهند، موجبات عزت و سعادت کشور فراهم می شود و شاهد شکوفایی و آبادانی خواهیم بود.

کد خبر 1223023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha