دشمن با طراحی فتنه های قومی و سیاسی اختلاف میان مسلمانان را دنبال می کند

حجت الاسلام پوران دخت با بیان اینکه وحدت وظیفه ای بر عهده تمام مسلمانان است گفت: دشمن با طراحی فتنه های قومیتی، ملیتی، گروهکی، سیاسی و نیابتی باعنوان کرد و بلوچ اختلاف میان مسلمانان را دنبال می کند.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: هفته وحدت یکی از ابتکارات امام خمینی ره در پاسخ به نقش های مختلف دشمنان برای دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی و اقوام دیگر ایران اسلامی بود تا از با گرامی داشت سالروز تولد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) همواره سفارش پیامبر گرامی اسلام و تاکیدات امام ره را در وحدت و همبستگی جهان اسلام گوشزد کند در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام  مجید پوران دخت امام جمعه زهک استان سیستان و بلوچستان به شرح زیر ارایه می شود.

 

وحدت را چگونه توصیف می کنید؟

 وحدت یک پیشنهاد نیست بلکه وظیفه ای است بر عهده تمام مسلمانان و وظیفه الهی است و طرف مقابل آن تفرقه در ردیف عذاب ها و مجازات های الهی است.

 

نخستین منادی وحدت را توضیح بفرمایید؟ هفته وحدت چگونه نامگذاری شد و ابتکار این امر از سوی چه کسی صورت گرفت؟

نخستین منادی وحدت و امت واحده، قرآن کریم است که می فرماید ان هذه امت واحده. قرآن کریم با این تعبیرات درصدد بیان این نکته است که با رعایت وحدت فراگیر اسلامی از تفرقه دوری کنید و کاری هم نکنید که این یگانگی و وحدت دچار اختلال شود زیرا مومنان یک امت هستند که در یک جهت و با یک هدف و پرستش خدا حرکت می کنند و هر حرکتی که به دوگانگی و تفرقه منجر شود بر طبق خواسته دشمن و برخلاف دعوت قرآن است.

 

وحدت در قرآن کریم و تعالیم انقلابی اشاره شده است و از افتخارات امام (ره) پیش بینی هفته وحدت است که مبنا و اصل قرآنی دارد و اصلی بنیادی است و آن اصل التزام به قرآن و حبل الله است. واعتصموا باحبل الله جمیعا ولا تفرقوا.

 

تفرقه در قرآن چگونه تبین شده است ؟ قرآن نسبت مومنان با یکدیگر را چگونه تعریف می کند؟

 اصل پرهیز از تفرقه یکی از اصول مهم قرآنی است. اصل توجه به نعمت الفت و تلطیف قلوب یکی از اصول دیگر قرآن است. محبت میان امت اسلامی از مهمترین نعمت های الهی است که باید قدر بدانیم. اصل اخوت در قرآن به روشنی مطرح شده که قرآن می فرماید مومنان برادر یکدیگر هستند و منظور از این برادری، برادری ایمانی و دینی است که تاکید دارد و تعبیر به برادر از نکات مهمی است که این دوستی و برادری متقابل است و یک طرفه و یک سویه نیست و بر اساس فطرت و طبیعت است و نه جاذبه های مادی.

 

برادران دینی در مقابل بیگانه مانند بازوی یکدیگر هستند و مهم تر آنکه برادری خانوادگی روزی از دنیا می رود اما برادری مکتبی در آن دنیا نیز پایدار است.  آنچه مهم است، برادری است و مهم تر از آن حفظ برادری است. بکارگیری این تعبیرات در قرآن کریم وظایف ما را در قبال یکدیگر به عنوان برادر دینی سنگین می کند.

 

دشمنی استکبار با ایران اسلامی را چگونه می توان توصیف کرد؟ قرآن دشمن مسلمان را چه کسانی معرفی می کند؟

 امروز دشمنان خطرناکی برای کشور ما و مسلمانان وجود دارد؛ ابتدا به خاطر اسلام که بزرگترین دارایی است و ثانیا به دلیل منابع و ثروت هایی که مانند نفت و گاز و معادن که در اختیار کشور ما و کشورهای اسلامی است.

 

قرآن کریم دشمنان ما را به ما معرفی می کند. یهود، مشرکین و نصارا از دشمنان ما هستند و همیشه در سایه یکی از این دشمنان منافقین حضور دارند. منافق به زبان می گوید من مسلمانم اما در واقع مسلمان نیست. بر طبق آیات قرآن دشمن درجه یک مسلمانان یهود است و از نظر یهودیان انسان ها سه دسته هستند؛ ابتدا انسان های درجه یک که از قوم بنی اسراییل هستند و معتقدند بنی اسراییل قوم برتر است و درجه دوم از نظر آنها انسان هایی غیر از بنی اسراییل هستند اما قبول دارند که بنی اسراییل باید در جهان حکومت کند و درجه سوم افرادی هستند که غیر از بنی اسراییل اند و تفکر حاکمیت یهود بر جهان را قبول ندارند.

 

دلایل یهود برای دشمنی با مسلمانان و دین اسلام را توضیح بفرمایید؟

یهود معتقد است کسانی که این اعتقاد را دارند باید نابود شوند در حالی که اکثر کشورهای جهان جزء درجه سوم افراد هستند و باید نابود شوند. یهود بزرگترین امکانات را در دنیا در اختیار دارد، بزرگترین کمپانی ها و کارترهای اقتصادی در اختیار آنهاست اما تمام دغدغه و تشویش خاطر آنها از ظهور و بروز اسلام است و در دنیا تلاش می کنند تا اسلام هراسی را ترویج دهند و ایران هراسی و انقلاب هراسی را در راس امور خود قرار دادند.  زیرا یهود، بزگترین تهدید را اسلام و مسلمانان و انقلاب اسلامی می داند و بقیه تهدیدات برای آنها بی معنی است و برای این تهدید نیز برنامه دارند از ترور، نفوذ و هر ابزاری استفاده می کنند تا اسلام واقعی محقق نشود و اگر نتوانند آن را از بین ببرند به دنبال انحراف اسلام واقعی هستند.

 

وظیفه مسلمانان در مقابله با دشمن را توضیح بفرمایید؟

امروز وظیفه مسلمانان بسیار سنگین است. کشور ما با توجه به انواع و اقسام احزاب، قومیت ها و مذاهب تمام هم و غم دشمنان این است که تا انقلاب موفق نشود و به بن بست برسد و از راه های تهدید و فتنه گری از روش های مختلف از اول انقلاب طراحی کردند. فتنه های قومیتی، ملیتی، گروهکی، سیاسی و نیابتی ، فتنه مذهبی و قومیتی با عنوان کرد و بلوچ و .... را دنبال می کنند.

 

هفته وحدت تا چه اندازه می تواند زمینه وحدت و برادری اقوام مختلف را فراهم کند؟

هفته وحدت زمان مناسبی برای آن است که ایران اسلامی نشان دهد که تمام جهانیان مخصوصا دشمنان شماره یک استکبار و صهیونیسم که ایران اسلامی با وجود سلایق و علایق و قومیت ها و مذاهب مختلف همه در کنار هم برادری و با اتحاد و انسجام دست از انقلابی که رقم زده اند، بر نمی دارند و برای انقلاب حاضرند هزینه دهند چه بسا هزینه های زیادی را تاکنون پرداخت کرده اند که هزینه های مالی و جانی بسیاری را تقبل داشته اند.

 

از این به بعد نیز مردم پای انقلاب و آرمان های امام (ره) و شهدا هستند و پشت سر ولایت حرکت می کنند و با اتحاد، انسجام و بصیرت بیشتر بهتر و بالاتر در مقابل دشمنان می ایستند و از این درگیری با آنها نباید سست شویم و این سخن قرآن است که اگر شما رنج می کشید، دشمنان چندین برابر شما رنج می برند اما شما نعمتی به نام اسلام و امیدی به خدا دارید که آنها از این نعمت برخوردار نیستند. خداوند وعده داده است آنهایی که ایمان دارند و کار صالح انجام می دهند برای اینکه آنها در زمین جانشین شوند و حکومت دست آنها شود، قطعا با انسجام، اتحاد و بصیرت به هدف خود می رسند.

کد خبر 1223035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha