لزوم تجهیز دانش آموزان برای مقابله با جنگ نرم دشمن|ایمان و معنویت رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس بود

عشریه گفت: امروز در عصر تکنولوژی که با جنگ رسانه ای دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی مواجه ایم نگاه ها، سطح و شیوه تغییر کرده است باید با مطالعه و تجهیز خود به علم روز به عنوان یک افسر در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن حاضر شد .

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، دانش آموزان دبیرستان پسرانه شاهد ساری امروز(۲۰مهر) با حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حمیدرضا عشریه از جانبازان دوران دفاع مقدس دیدار و گفتگو کردند.

حمیدرضا عشریه، رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته وحدت ایام منتسب به ولادت پیامبر اسلام حضرت محمد ممصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) و تحسین عملکرد کادر آموزشی دبیرستان شاهد ساری جهت ترتیب دادن دیدار هایی با هدف تکریم جانبازان و خانواده های معظم شهدا با حضور دانش آموزان از دانش آموزان بعنوان آینده سازان ایران اسلامی یاد و اظهار کرد:روزگاری ما هم دانش آموز بوده ایم و در سنین پایین به جهت ادای تکلیف به انقلاب اسلامی در جبهه های نبرد علیه باطل حاضر شدیم.
 

این جانباز دوران دفاع مقدس افزود: در دوران دفاع مقدس، با شکل‌گیری بسیج در روستای رئیس کلا لفور به عضویت بسیج درآمدم سال اول راهنمایی ،دوره آموزش نظامی عمومی را به مدت یک هفته در پادگان شیرگاه گذارندم در سال ۶۵ سال سوم دبیرستان بودم که دوره آموزش امدادگری در هلال‌احمر و آموزش نظامی را  مجدداً در پادگان ولیک  بابل طی کردم بعد از آموزش به‌صورت بسیجی و داوطلبانه به جبهه اعزام شدم شرایط زمان و وحشیگری صدام به حدی بود که بر خودم فریضه و تکلیف دانستم برای حفظ و حراست کشور و وطن و ناموس به جبهه بروم.

 

وی به فضایی عرفانی، معنوی و روحانی در جبهه اشاره کرد و گفت: علیرغم مشکلات و سختی‌ها و کمبودها  در بخش مهمات و مشکلات بهداشتی و تغذیه و نخوابی ها ، ولی عشق وایمان و ایثارگری موج می‌زد کسی  آینده زندگی در خارج از جبهه تو ذهنش خطور نمی‌کرد تمام عشق وتوان رزمندگان ما به خدمت و حفاظت و حراست از مرزها متمرکز بود.

 

عشریه ادامه داد: این نوع  باورها و ارزش‌ها و ایثار رزمندگان  ما بود که با دست‌خالی در مقابل صدام، که از طرف بیش از ۳۰ کشور بزرگ دنیا حمایت  و پشتیبانی همه‌جانبه  می‌شد ایستادگی کردیم.

 

این یادگار دوران دفاع مقدس، یادآورشد: داوطلبانه ۶ ماه به‌صورت  بسیجی در جبهه  بود ۵ ماه در خط مقدم و  یک ماه هم در هفته تپه خط دوم و سوم بود قبل و بعدش هم دانش‌آموز بود سال سوم دبیرستان درس می‌خواند. در عملیات کربلای یک  که در تیرماه سال ۶۵ انجام شد شرکت داشت.

 

عشریه ادامه داد: رزمندگان عزیز ما در این عملیات منطقه مهران یعنی شهر مهران و روستاهای اطراف و خصوصاً قله استراتژیک قلاویزان را آزاد کردند. که خودش در هردو عملیات کربلای ۱و۵  در گردان مسلم بن عقیل  حضور داشت.

وی با بیان اینکه آرامش باطنی و قلبی امروز خود را مرهون ادای وظیفه در دوران دفاع مقدس می داند، خاطرنشان شد: از همین‌جا درود می‌فرستم به همه شهدای عزیزمان و شهدای هم‌سنگر و  دوستان عزیز،که به درجه شهادت نائل شدند گرامی می‌دارم .

 

این جانباز دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ارزش های اسلامی شیرازه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند،گفت: جوانی اوج قدر و عظمت و ظهور زیبایی و عشق و امید است اگر این ویژگی ها هدایت شود جوان در زندگی دچار آسیب نخواهد شد.دوران جوانی دوران حساسی است ورودی های ذهن را باید نظارت داشته باشیم.

 

عشریه با بیان اینکه دانش آموزان سربازان جنگ نرم هستند، افزود: امروز  در عصر تکنولوژی که با جنگ رسانه ای دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی مواجه ایم نگاه ها، سطح و شیوه تغییر کرده است باید با مطالعه و تجهیز خود به علم روز به عنوان یک افسر در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن حاضر شد .

 

وی تاکید کرد: ما بعنوان والدین دانش آموزان علاقه مندیم فرزندانمان در سنگر تعلیم و تربیت فعال باشند و به دور از هر گونه دغدغه ذهنی برای آینده نظام فعالیت کنند.

 

 

کد خبر 1223039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha