برگزاری هشتمین همایش صنعت چاپ گلستان/ ۲۱۰ چاپخانه در استان فعال هستند

رعیت از برگزاری هشتمین همایش صنعت چاپ استان گلستان در تالار فخرالدین اسعدگرگانی خبر داد.

«محمد رعیت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: (11 شهریور) مصادف است با سالروز صنعت چاپ و در این روز صنعت چاپ کشف و به جامعه معرفی شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: صنعت چاپ، صنعتی بسیار تاثیرگذار بوده و در استان گلستان نیز سابقه ای نزدیک به 100 سال دارد.

 

وی با بیان اینکه هر ساله به مناسبت این روز، همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ برگزار می شود، ادامه داد: همزمان با بیست و دومین جشنواره ملی چاپ ایران، هشتمین همایش صنعت چاپ استان گلستان به همراه بزرگداشت و تجلیل از پیشکسوتان و مدیران و کارگران صنعت چاپ ساعت 10 تا 12 فردا (پنجشنبه 21 مهر) در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

 

رعیت اظهارداشت: این همایش از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و با حمایت اداره کل چاپ و نشر وزارت ارشاد و با همکاری اتحادیه چاپخانه‌داران استان و موسسه فرهنگی و هنری طلیعه رضوان برگزار می‌شود.

 

وی، تبیین اهمیت و جایگاه صنعت چاپ، ایجاد هم‌افزایی و روحیه نشاط در بین فعالان صنعت چاپ و بزرگداشت و تجلیل از پیشکسوتان، مدیران، کارگران و فعالان صنعت چاپ استان را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه در کنار برگزاری این همایش، 5 کارگاه آموزش تخصصی چاپ با همکاری اداره چاپ و نشر اداره کل پیش بینی شده است، گفت: مدیریت کسب و کار، آشنایی با قوانین و مقررات حوزه چاپ، سرویس و نگهداری ماشین آلات چاپ مسطح، استانداردسازی محیط واحدهای چاپ و نظارت و ارزیابی محتوای محصولات چاپی از عناوین این کارگاه های آموزشی است.

 

وی افزود: در حال حاضر 210 باب واحد چاپخانه در استان فعالیت دارند که از این تعداد  34 واحد چاپ افست، 116 واحد چاپ دیجیتال، 15 واحد چاپ سیلک، 15 واحد چاپ لترپرس، 5 واحد چاپ فلکسو و هلیوگراور و سه واحد چاپ خاص دارای هستند.

 

 

 

 

کد خبر 1223040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha