تکمیل سد معشوره مطالبه جدی مردم لرستان است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، تکمیل سد معشوره را مطالبه جدی مردم لرستان خواند و گفت: و تسریع در روند اجرای این سد که جزء مهم ترین امتیازات این استان است و امتیازات فراوانی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین «سیداحمدرضا شاهرخی»،  در بازدید از روند اجرای طرح سد معشوره اظهارداشت: سد معشوره از جمله طرح‌های اولویت‌دار و مهم استان است که در سفر ریاست جمهوری به استان لرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جزء مصوبات سفر بود و این سد از اولویت بندی های پروژه های هدف دولت محترم و وزارت نیرو است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: تکمیل سد معشوره مطالبه جدی مردم لرستان است و تسریع در روند اجرای این سد که جزء مهم ترین امتیازات این استان است.

 

وی با اشاره به اینکه  لرستان ما جزء پنج استان پربارش کشور هست؛ لازم است که یک نگاه بلندمدت در ساخت این سد وجود داشته باشد، گفت: تامین اعتبار مالی لازم و کافی از سوی وزارت نیرو و بهره‌مندی از بودجه‌های متمرکز ملی به صورتی که بتواند این سد با سرعت بیشتری به اتمام برسد باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد:استان لرستان چه در ساخت سد معشوره و نیز در سد بختیاری و چه بعد از احداث این دو سد؛ این ظرفیت را دارد که از نیروی انسانی لازم که در استان استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه ساخت این سد مزایای زیادی دارد، گفت: تامین آبی به میزان ۱۸۵ میلیون مترمکعب برای آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان های پلدختر، معمولان، کوهدشت، دلفان و چگنی آبیاری و آبادانی پایین دست و نیز جلوگیری از خسارت سیل از مزایای مهم احداث این سد است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: تولید برق وآبی کردن زمین های دیم به میزانی که به متوسط کشور برسد و شبکه آبیاری پس از ساخت سد از دیگر نکات مهم است.

 

وی ادامه داد: برخی از شهر های استان لرستان از مخزن آب  شرب پایداری برخوردار نیستند که باید در سریعترین زمان ممکن چاره جویی کرد ازجمله تکمیل سدمخمل کوه وزیبا محمد خرم آباد و آبسرده بروجرد ضروری است تا مانند برخی از استان ها که در تابستان امسال دچار بحران شدند برای برخی از شهر های استان لرستان بوقوع نپیوندد.            

                     

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: ساخت سد گاشمار یا همان معشوره با مخزن یک میلیون سیصد هزارمتر مکعب سبب می شود که در سال های پرباران استان لرستان و خوزستان دچار سیل و ویرانی وخسارت های غیر قابل جبران نشوند.

کد خبر 1223051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha