شورای تحول محلات برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غیر دینی در مازندران تدبیر کند

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: شورای تحول محلات وظیفه شناسایی و بررسی یک محله و حل آن را بر عهده دارد، نهادهای فرهنگی و اجرایی و قضایی باید به‌صورت جدی برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غیر دینی در مازندران وارد میدان شوند‌.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی امروز(۲۰مهر) در همایش شورای تحول محلات استان با محوریت تحقق محله اسلامی که با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشوردر سپاه کربلا برگزار شد با اشاره به وظیفه این شورا، اظهار کرد: همکاری شورای تحول محلات با شورای اسلامی یک موضوع است، موضوع دیگر مشکلات آب، برق، دام و غیره در همه محلات و روستاها وجود دارد و ربطی به مشکلات دینی و اسلامی ندارد.

نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره سخت‌گیری‌های بابت ساخت مسکن در روستاها توسط افراد بومی، تاکید کرد: در کنارش شاهد رشد ویلاهای لاکچری هستیم و مشخص نیست چگونه از امتیازات آب، برق و گاز بهره‌مند شدند، این موضوع هم مسئله‌ای دینی نیست، ولی برخی به ترویج بی‌حجابی، سگ گردانی و غیره می‌پردازند که رفتاری غیردینی و غیراسلامی است.

 

وی با بیان اینکه محور فعالیت در این شورا محله اسلامی است، عنوان کرد: نهادهای فرهنگی و اجرایی و قضایی باید به‌صورت جدی وارد میدان شوند‌، کار از حالت یافتن مسئله و برگزاری جلسات باید به سمت حل مشکلات پیش برود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: مازندران دارای دو محله استانی همچون دریا و جنگل است، اصلاح و بهره‌برداری از این دو محله بزرگ به‌همراه موازین ارزشی و دینی متناسب با فلسفه انقلاب اسلامی ضرورت دارد.

کد خبر 1223106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha