حافظ با تاسی به سیره نبوی به شدت مخالف ریا، تذویر و بداخلاقی ها بوده است

ایمانیه با اشاره به اینکه آنچه جامعه امروز نیاز دارد، توجه به اخلاق مداری حافظ است، گفت: حافظ با تاسی به سیره نبوی به شدت مخالف ریا، تذویر و بداخلاقی ها بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدهادی ایمانیه، امشب چهارشنبه (20 مهر) در مراسم یادروز حافظ شیرازی که در تالار «حافظ» شیراز برگزار شد، گفت: آنچه جامعه امروز نیاز دارد، توجه به اخلاق مداری حافظ است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه حافظ مرتبط به همه اعصار است و یکی از رموز اصلی ماندگاری اش وابستگی به قرآن کریم است، افزود: حافظ، قرآن را با 14 روایت می خوانده است و حافظ دلیل اینکه اشعارش ماندگار شده است را قرآن می داند و حتی قسم می خورد.

وی با اشاره به اینکه حافظ به شیراز علاقه داشته و رمز اینکه حافظ و حافظیه به عنوان مرکز زیارت مردم آزاده جهان تبدیل شده، عشق است، اظهار کرد: ایام میلاد حضرت رسول (ص) را شاهد هستیم و حافظ با تاسی به سیره نبوی به شدت مخالف ریا، تذویر و بداخلاقی ها بوده است.

ایمانیه گفت: عیب پوشیدن، اخلاق را رعایت کردن، تحمل کردن دیگران و با اخلاق اسلامی زندگی کردن از جمله سیره های اخلاقی این شاعر بلندآوازه است.

استاندار فارس اضافه کرد: تلاش و کوشش و از خود گذشتگی اشاره می کند و اکتفا به دیوان حافظ، لازم است ولی کافی نیست و قدیم ها اشعار حافظ و سعدی در مکتب خانه ها به دانش آموزان ارائه می شد، امروز چقدر دانش آموزان به بحث های حافظ و سعدی مسلط هستند و اگر این مطالب ارائه می شد، پوچ گرایی هایی ها پیشی نمی گرفت و لازم است باید بازبینی در حوزه آموزش و پرورش بدهیم تا نسل جدید با فرهنگ دینی بیشتر آشنا شوند.

وی گفت: ایجاد بنیاد حافظ شناسی در شیراز حقی است که باید شکل گیرد و یکی از خیرین بنیاد حافظ شناسی را بسازد و امیدوارم تا سال آینده این ساختمان به بهره برداری برسد.

کد خبر 1223132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha