تمام دستگاه‌ها مسئولیت‌های مختلفی در قبال خانواده بزرگ ایثار و شهادت به عهده دارند

قاضی‌‌زاده هاشمی، گفت: مسائل مربوط به ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت تنها به بنیاد مربوط نیست بلکه تمام دستگاه‌ها مسئولیت‌های مختلفی در قبال خانواده بزرگ ایثار و شهادت به عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، امروز پنج‌شنبه (۲۹ دی) در این دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، با ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار کرد: در سفرهای استانی میز خدمت رسیدگی و پاسخگویی به ایثارگران استان با حضور معاونان و مدیران ستادی برپا می‌شود و با این اقدام ایثارگران به جای مراجعه به مرکز، می‌توانند از این طریق مشکل خود را مطرح کنند.

 

معاون رئیس جمهور در امور ایثارگران، افزود: مسائل مربوط به ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت تنها به بنیاد مربوط نیست بلکه تمام دستگاه‌ها مسئولیت‌های مختلفی در قبال خانواده بزرگ ایثار و شهادت به عهده دارند.

 

وی با ایراد توضیحاتی درباره استفاده از خدمات الکترونیک در بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصریح کرد: خوشبختانه خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت الکترونیک ارائه می‌شود اما ۳۳ درصد از جامعه هدف تمایل دارند از خدمات الکترونیکی استفاده کنند و سایر عزیزان همچنان از خدمات حضوری بهره‌مند می‌شوند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، درباره افرایش منابع مالی خدمات‌رسانی به ایثارگران، ابراز کرد: منابع بنیاد شهید در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته و بسیاری از حقوق‌های دریافتی نیز حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد رشد کرده است.

 

وی در خصوص جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در خوزستان، خاطر نشان کرد: در ۴۰ سال گذشته در استان خوزستان تقریباً یک سوم واجدین شرایط از خدمات واگذاری زمین بهره‌مند شدند و هنوز دو سوم باقی‌ مانده‌اند.

 

قاضی‌زاده هاشمی، اضافه کرد: جامعه هدف بنیاد شهید، سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در قالب ۹۰۰ هزار خانوار است و بنیاد هر چه در توان دارد برای خدمت‌رسانی به این خانواده‌ها که آبروی نظام هستند پای کار می‌آورد اما یک جاهایی نیاز به حضور سایر دستگاه‌ها وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نیز در این دیدار با تشکر از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان خوزستان، عنوان کرد: دیدارهای منظمی با ایثارگران در خوزستان صورت می‌گیرد و خوشبختانه نارضایتی خاصی از سوی این عزیزان برای خدمات‌رسانی ابراز نمی‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام‌جمعه اهواز، با اشاره به برخی نیازهای خاص ایثارگران، یاد آور شد: اشتغال فرزندان ایثارگران از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود؛ ایثارگران ذخایر انقلاب اسلامی هستند و هر جایی نیاز بوده، در صحنه حضور داشتند.

 

کد خبر 1223148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha