بانک‌ها پشتوانه‌ای برای تسهیل ازدواج جوانان و فرزندآوری باشند

خلیلیان گفت: برخی از بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات مرتبط با فرزندآوری و ازدواج عملکرد مطلوبی داشتند ولی عملکرد برخی دیگر از بانک‌ها قابل قبول نبود که برای رسیدگی به این منظور کارگروهی معین شد و بناست این موضوع را با حضور بانک‌ها بررسی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، صادق خلیلیان عصر امروز چهارشنبه (۲۰ مهر) در دومین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ضمن تبریک ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: بانک‌ها باید پشتوانه تسهیل ازدواج جوانان و فرزندآوری قرار گیرند؛ همچنین دستگاه‌ها باید حمایت‌های لازم را از کارمندانی که مادر می‌شوند، داشته باشد.

 

استاندار خوزستان با تأکید بر ضرورت اشتغال‌زایی برای جوانان تصریح کرد: اشتغالزایی برای جوانان نقش اساسی در تسهیل ازدواج دارد.

 

وی اضافه کرد: موضوع مسکن را باید به صورت ویژه دنبال کنیم و اولویت‌های مشخص شده از سوی قانون محقق شود تا بتوانیم رتبه استان خوزستان را از نظر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارتقا دهیم.

 

خلیلیان در خصوص ارائه تسهیلات مرتبط یا فرزندآوری و ازدواج از سوی بانک‌ها افزود: برخی از بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات مرتبط یا فرزندآوری و ازدواج عملکرد مطلوبی داشتند ولی عملکرد برخی دیگر از بانک‌ها قابل قبول نبود که برای رسیدگی به این منظور کارگروهی معین شد و در جلسات بعدی این موضوع را با حضور بانک‌ها بررسی خواهیم کرد.

 

وی پیرامون سخت‌گیری بانک‌ها در دریافت وثیقه خاطر نشان کرد: پس از برگزاری جلسه کارگروه، تصمیماتی را در زمینه سخت‌گیری بانک‌ها در دریافت وثیقه اتخاذ خواهیم کرد تا بانک‌ها در ارائه تسهیلات مربوط به ازدواج، فرزندآوری و مسکن وثایق سنگینی را از مردم دریافت نکنند.

 

کد خبر 1223150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha