خط ملی نستعلیق در محیط های آموزشی تدریس نمی شود

مدیر انجمن خوشنویسان شیروان گفت: خط ملی نستعلیق در محیط های آموزشی، آموزش و پرورش و مدارس تدریس نمی شود و این موضوع بیشتر تئوری است.

«علی رحیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: جایگاه خط ملی باید حفظ شود و به زبان، پرچم و خط اهمیت داده شود، خط ملی نستعلیق در محیط های آموزشی، آموزش و پرورش و مدارس تدریس نمی شود و کم رنگ شده و بیشتر تئوری است.

 

مدیر انجمن خوشنویسان شیروان عنوان کرد: خانواده ها تدریس درس خوشنویسی را باید مطالبه کنند زیرا که یادگیری آن حق دانش آموز است، در دهه های گذشته مدارک خوشنویسی برای فرهنگیان امتیاز ضمن خدمت داشت که اکنون حذف شده و در سازمان ثبت اسناد به صورت دست‌نویسی بود که اینک سیستمی شده است.

 

رحیمی با اشاره به اینکه نگاه علاقه مند به خوشنویسی کم تر شده است، خاطرنشان کرد: باید توجهی به خط و خوشنویسی صورت گیرد و این هنر به جامعه معرفی شود تا فراموش نشود،  فراگیران باید این هنر خوش خطی را به دانش آموزان تعلیم دهند تا توسعه و ترویج یابد.

 

وی ضمن گلایه از عدم همکاری و هیچ گونه تلاشی برای این خط از سوی دستگاه ها اضافه کرد: اینک فقط انجمن خوشنویسی در ترویج آن فعال است و چنانچه این انجمن عقب نشینی کند هیچ دستگاه متولی پیگیر آن نیست، باید طوری جلو رفت و برای این هنر گام برداشت که گرایش و علاقه نسبت به آن کم نشود.

 

وی با اشاره به هفته خوشنویسی از 21 تا 27 مهرماه تصریح کرد: 21 مهرماه سال 1329 یادآور شروع فعالیت آموزشی انجمن خوشنویسان است که بعدها در 19 شهریورماه سال 1346 به نام انجمن خوشنویسان ایران کار خود را شروع کرد و  شعبه هایی در استان و شهرستان ایجاد شد.

 

مدیر انجمن خوشنویسان شیروان بیان کرد: نشست با فارغ التحصیلان این رشته، نمایشگاه خوشنویسی، کارگاه هنری، تقدیر از خوشنویسان خردسال ترین و جوان ترین عضو و دومین جشنواره خط تحریری ستارگان نامیرا در رابطه با فرهنگ شهید و شهادت از جمله برنامه ها است.

 

کد خبر 1223177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha