جهاد تبیین عامل بسیار موثری در اتحاد اسلامی است

حجت‌الاسلام عزت شیخ گفت: جهاد تبیین و آگاهی بخشیدن به جامعه اسلامی عامل بسیار موثری در اتحاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «عزت شیخ» شامگاه چهار شنبه (۲۰ مهر) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: عوامل و مسائلی که در بین امت اسلام ایجاد تفرقه می‌کنند و افراط و‌ تفریطی که گاهی اوقات صورت می‌گیرد عاملی است که امت اسلام را دچار مشکل می‌سازد.
 
مدیر حوزه علمیه محمدیه برادران اهل سنت تالش با تاکید بر لزوم جلوگیری از آسیب به جامعه اسلامی و برطرف کردن آن عنوان کرد: رعایت نکردن و استفاده از موقعیت‌های فرهنگی و اقتصادی علیه دیگر فرق باعث می‌شود برخی جریانات از این موضوعات سواستفاده کنند و موجب مشکل آفرینی در بین پیروان مکتب اسلامی شوند.
 
عزت شیخ نقش دشمنان اسلام در تحریک برخی گروه‌ها جهت شکستن اتحاد اسلامی را هم متذکر شد و تصریح کرد: به هر حال اختلافات فقهی و کلامی وجود دارد اما دشمن برای رسیدن به اهداف خود در جامعه اسلامی و پیروان مکتب اسلام ایجاد اختلاف کرده و به اختلافات دامن می‌زند.
 
وی ابراز داشت: باید نگاه منصفانه ای در تحلیل‌ها و بررسی‌های تربیتی و فقهی فرق داشته باشیم زیرا بسیاری از صاحبنظران در جایی که برای بررسی و تحلیل مشکلات فقهی و تربیتی ‌فرق امت اسلام قرار می‌گیرند شاید مقداری نگاه غیر واقع بینانه داشته باشند که این امر موجبات سواستفاده دیگران را فراهم می‌کند.  
 
مدیر حوزه علمیه محمدیه برادران اهل سنت تالش رمز وحدت و برادری اهل تسنن و تشیع در غرب گیلان را برشمرد و گفت: مردم مناطق غرب گیلان سالهای سال است که به خوبی کنار هم زندگی می‌کنند و رعایت کردن حدود مذهبی یکدیگر رمز اتحادشان محسوب می‌شود.
 
عزت شیخ بر لزوم روشنگری تاکید کرد و یادآور شد: جهاد تبیین و آگاهی بخشیدن به جامعه اسلامی عامل بسیار موثری در اتحاد است و می‌طلبد برای جوانان ما از طریق مراکز آموزشی، پرورشی و فقهی کارهایی صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه دشمن دائما در حال شبه افکنی است خاطرنشان کرد: آگاه کردن جوانان، فرهنگ سازی برای زندگی قانونمند و ایجاد مراکزی برای گفتگو و شنیدن حرف کسانی که انتقاد دارند و یا به نوعی دچار شبهه شدند هم در بحث اتحاد و همدلی و تقریب بسیار موثر است.
 
 
 
کد خبر 1223184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha