وحدت و تقریب مذاهب توطئه دشمن برای اسلام هراسی را خنثی می‌کند

حجت‌الاسلام نورزاد نفرت پراکنی را عملیات روانی دشمن خواند و گفت: دشمن اسلام هراسی را در جهان پیگیری می‌کند اما وحدت و تقریب مذاهب این توطئه را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «مجتبی نورزاد» شامگاه چهارشنبه(۲۰ مهر) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: هفته وحدت فرصتی مغتنم است تا مذاهب اسلامی و گرایشات مختلفی که در مذاهب هست بتوانند به یک هم آوایی و نظر مشترکی دست پیدا کنند.

 

امام جمعه تالش با بیان اینکه مقوله وحدت یک تاکتیک نیست و یک استراتژی و راهبرد محسوب می‌شود عنوان کرد: وقتی که به روایات و متون دینی مراجعه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که وحدت کاملا مبتنی بر شریعت است و به عبارتی وحدت مطلوبیت ذاتی دارد و تصمیمی مصلحتی نیست. 

 

نورزاد ضمن اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: نبی مکرم اسلام دارای عظمت بسیار بالایی است و هیچ پیامبری در علم و کرم و در بخشندگی به پای ایشان نمی‌رسد و اهتمام نسبت به تقریب در واقع معاضدت پیامبر خدا، قرآن و اولیا الهی است.

 

وی ابراز داشت: وقتی در روایات و در قرآن کریم پیغمبر اکرم (ص) مورد توصیف قرار می‌گیرند از اخلاق و اخوت ایشان سخن می‌گویند بنابراین اگر این استراتژی یعنی وحدت را به کار نبندیم در وهله اول با کتاب الهی مخالفت کردیم زیرا وحدت تحقق همان اخوتی است که در قرآن و از سوی پیامبر اکرم (ص) مورد تاکید قرار گرفته است. 

 

امام جمعه تالش اشاره روایات متعدد و بیش از ۵۰ آیه قرآن کریم به مبحث وحدت و اخوت را مورد اشاره قرار داد و گفت: رهبر معظم وحدت اسلامی را همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان مذاهب الهی می‌دانند و تاکید دارند که مراد از وحدت اسلامی یکی شدن عقاید و مذاهب نیست و در واقع ندایی برای عرصه عقاید اسلامی، کلامی و فقهی است.

 

نورزاد وحدت را عدم اختلاف دانست و اضافه کرد: اسلام هراسی و نفرت پراکنی در واقع عملیات روانی، ناجوانمردانه غیر منطقی از سوی جبهه دشمن است زیرا وقتی دشمن می‌بیند که منویات دین و قرآن در حال رشد است و جوانان غربی به شدت به سمت اسلام گرایش دارند اقدام به چنین توطئه‌هایی می‌کند. 

 

وی اسلام را دینی اخلاقی، منطقی و عقلانی دانست و یادآور شد: وقتی بحث بیداری اسلامی مطرح شد هم دشمن برای اینکه با گسترش اسلام و منویات قرآن مقابله کند از حربه اسلام هراسی استفاده کرد که حربه‌ای بسیار شوم است‌ اما با اتحاد امت اسلام راه به جایی نخواهد برد و توطئه‌ها خنثی می‌شوند. 

 

امام جمعه تالش ضمن اشاره به برگزاری سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی خاطرنشان کرد: ما راهبرد گفتگوی مذاهب را دنبال می‌کنیم و اگر این فرهنگ تمام و کمال تحقق پیدا کند و عقلانیت دینی هم در کنار گفت‌وگو بین مذاهب مورد دقت قرار گیرد یقینا شاهد وحدت بین مذاهب و جوامع اسلامی خواهیم بود.


 

کد خبر 1223185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha