۸۳ مدرسه شهرستان خوی در زلزله اخیر دچار آسیب شدند

عبدی گفت: ۸۳ مدرسه و ۶۲۵ کلاس درس در زلزله اخیر شهرستان خوی دچار آسیب و خسارت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، «علیرضا عبدی»، دیروز عصر، (۲۰ مهرماه)، در بازدید از مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: ۸۳ مدرسه و  ۶۲۵ کلاس درس در زلزله اخیر شهرستان خوی دچار آسیب و خسارت شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی  گفت: در زلزله برخی از مدارس دچار خسارت جدی شدند که مراحل نوسازی آنان سریعا باید در دستور کار قرار گیرد.

وی  افزود: ارزیابی‌های لازم از این مدارس توسط کارشناسان صورت گرفته وکه براساس این ارزیابی‌ها تعدادی از این مداس بعلت خسارت زیاد نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

عبدی افزود: براساس تصمیم ستاد ویژه برای ادامه آموزش بصورت حضوری از هفته آینده برخی از مدارس خوی بصورت دو شیفت فعالیت خواهند کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در این شرایط برای نوسازی و بازسازی و تعمیر مدارس شهرستان به کمک‌های خیران بیش از پیش نیاز است.

براساس ارزیابی‌های اولیه برای بازسازی و نوسازی و تعمیر مدارس خسارت دیده از زلزله در شهرستان خوی به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

نماینده وزیر آموزش و پرورش  با تاکید بر اینکه شرایط برگزاری حضوری مدارس در این شهرستان هرچه سریعتر باید فراهم شود، یادآور شد: برخی مدارس شهرستان خوی از هفته آینده ۲ شیفته می‌شوند تا دانش آموزان مدارس آسیب دیده در شیفت‌های اضافه شده به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شوند.

کد خبر 1223212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha