مسجد پایگاه مهم انسان سازی است

حجت الاسلام امیدی، مساجد را پایگاه مهم انسان سازی خواند و گفت: مسجد بهترین پایگاه برای رشد و تربیت جوانان و نوجوانان و رشد وشکوفایی استعداد آنان است.

حجت الاسلام «مراد امیدی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، اظهارداشت: احیای مساجد در جامعه امری ضروری بوده و باید مساجد را در حوزه‌های مختلف دینی، مذهبی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی احیا کنیم.

 

امام جمعه شهرستان سلسله مساجد را پایگاه دین و خاستگاه انقلاب اسلامی خواند و افزود: مسجد مرکز نشر همه زیبایی های دین و مذهب نورانی اهل بیت (ع) است.

 

وی با اشاره به اینکه کارکردهای مساجد بسیار متعدد است، عنوان کرد: مسجد محل ارتباط با خدا، پایگاه انسان سازی، محل تجمع و حضور مردم بر محور ذکر، دعا، توسل و توجه به خدای متعال است.

 

حجت الاسلام امیدی بر ضرورت جذب حداکثری جوانان به مساجد تأکید کرد و گفت: حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و توه به تربیت دینی این قشر لازمه تربیت نسلی انقلابی، آگاه و با بصیرت برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است.

 

امام جمعه شهرستان سلسله بیان کرد: مسجد مظهر آمیختگی معنویت، سیاست و پیوستگی فرد با جامعه است.

 

وی مسجد را محل رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان خواند و تأکید کرد: باید هرچه می توانیم کارکرد های متعدد مساجد را در حوزه‌های مختلف دینی، مذهبی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی احیا کنیم.

 

حجت الاسلام امیدی بیان کرد: مسجد بهترین پایگاه برای رشد و تربیت فرزندان ما جوانان و نوجوانان  است و در راستای اجرا و تقویت برنامه های دینی و فرهنگی و بهره مندی از ظرفیت امامان جماعت در مساجد باید جذب حداکثری نسل نو مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1223243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha