۳ شهرستان استان قزوین فاقد مرکز ثابت خونگیری است

محمدبیگی گفت: در استان تنها تاکستان و قزوین دارای مراکز ثابت خونگیری است و شهرستان های آبیک، البرز و آوج هم به مرکز ثابت خونگیری نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» امروز (پنجشنبه ۲۱ مهر) در حاشیه بازدید از سازمان انتقال خون استان بیان کرد: استان قزوین به لحاظ برخورداری از پرسنل کارآمد و خدمات تخصصی در حوزه انتقال خون جزو استان های غنی است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این استان به نسبت جمعیت، استان سی ام در حوزه برخورداری از امکانات انتقال خوچن است که ردیف بودجه ای استان بسیار ضعیف است و نیاز به تقویت دارد.

 

وی عنوان کرد: استان قزوین نسبت به استان های همجوار و هم جمعیت با وجود استانداردهای بالای خون، محصولات فرآوردهای خونی و خدمات تخصصی سطح بالا، از کمترین امکانات برخوردار است برای نمونه اتوبوس خونگیری نداریم و باید از این امکان دیگر استان ها استفاده کنیم.

 

محمدبیگی تصریح کرد: در ایام عاشورا و اربعین که خیل عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای اهدای خون مراجعه می کنند، امکان ارائه خدمات در سطح مراجعه کنندگان وجود ندارد و چهار سردخانه کوچک دارد که پاسخگوی نیاز ها نیست و شاید فقط بتواند نیازهای شهر قزوین تأمین کند.

 

وی تأکید کرد: ما جزو استان هایی هستیم که در شهرستان ها مراکز ثابت خونگیری نداریم، البته فقط تاکستان دارای این مرکز است و درخواست داریم در سازمان انتقال خون کشور در این خصوص چاره اندیشی شود و همچنین استاندار محترم زمین و ساختمان در اختیار شهرستان ها برای این امر قرار دهند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امسال این کار را برای بوئین زهرا انجام داده ایم و ۲۰۰ میلیون تومان برای این منظور اختصاص یافته تا ان شاالله بتوانند پایگاه ثابت خونگیری را آنجا احداث کنند و ما در آبیک، البرز و آوج هم نیاز به پایگاه های ثابت داریم.  

 

وی در ادامه توضیح داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان قزوین، مقرر بود سردخانه ملی برای بانگ خون کشور در این استان ایجاد شود ولی با کارشکنی ها در گذشته این کار انجام نشده است و استان قزوین این پتانسیل را دارد برای کشور این محصول حیاتی را نگهداری کند تا در مواقع بحرانی و حوادث بتواند تأمین کننده این ماده حیاتی برای جان بیماران و آسیب دیدگان باشد.

 

محمدبیگی گفت: ما نیازمند یک پایگاه جدید خونگیری هم در شهر قزوین هستیم و با توجه به وسعت شهر، یک پایگاه ثابت پاسخگوی نیاز مراجعان نیست و به دلیل شلوغی تک پایگاه موجود، برخی از مراجعان منصرف می شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: اعتبار سالانه سازمان انتقال خون استان ۱۳ میلیارد تومان است که بیش از ۱۱ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق استفاده می شود و امکان پیشرفت و اجرای پروژه های عمرانی و تأمین اضافه کار یا مزایای حقوق و دستمزد برای پرسنل این سازمان میسر نیست که لازم است این رقم افزایش یابد.

 

کد خبر 1223294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha