زمینه سازی برای حضور نسل جدید در مساجد مهمترین وظیفه کانون مساجد است

روحی گفت: زمینه سازی برای حضور نسل جدید در مساجد مهمترین وظیفه کانون مساجد است و باید با استفاده از ابزار هنر و رسانه برای پویایی کانون ها استفاده کرد.

مهدی روحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: مساجد همواره در طول انقلاب زمینه ساز و جریان شاز بوده اند و اکنون هم باید در بخش های مختلف جریان سازی کنند و مهمترین گام در این راستا استفاده از توان نیروهای جوان و نسل جدید است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا افزود: در دهه های اخیر در کنار همه کارکردهای اجتماعی، اقتصادی، عبادی و سیاسی و.. کارکردهای فرهنگی و هنری به مجموعه کارکرد های مساجد اضافه و موجب رشد و تعالی بیشتر در بخش های مختلف شده است.


وی خاطر نشان کرد: تشکیل دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد با هدف راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در مساجد و با رویکرد تربیت بچه های مسجد در حوزه های مختلف اجرایی شد تا در راستای توسعه کمی و کیفی اقدام شود.

 

روحی گفت: زمینه سازی برای حضور نسل جدید در مساجد مهمترین وظیفه کانون مساجد است و باید با استفاده از ابزار هنر و رسانه برای پویایی کانون ها استفاده کرد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن شکل گرفته است و امروز با بیش از ربع قرن فعالیت، مأمنی برای حضور نوجوانان و جوانان مسجدی است.

 

وی یادآور شد: 93 کانون شهری و روستایی شامل 64 کانون روستایی و 29 کانون شهری در نکا فعال است و همه تلاش برای اتصال نسل جدید به مساجد و کانون مساجد و توسعه برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در جامعه و تربیت نیروهای تراز انقلاب است.

کد خبر 1223297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha