بهره برداری از کارخانه کاغذسازی «زاگرس» موجب بی نیازی از واردات کاغذ می شود

اسماعیلی گفت: عملیات راه‌ اندازی کارخانه کاغذسازی «زاگرس» در فارس باید با سرعت بیشتری دنبال شود و امیدواریم با بهره برداری از این کارخانه از واردات کاغذ بی ‌نیاز شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدمهدی اسماعیلی، امروز پنج شنبه (21 مهر) در سفر خود به فارس و در بازدید از کارخانه کاغذسازی «زاگرس» گفت: این کارخانه در فارس از امیدهای اصلی پروژه خودکفایی کاغذ محسوب می شود و امیدواریم با بهره‌ برداری از آن شاهد حل شدن مشکل کاغذ تحریر در کشور باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور ادامه داد: سال گذشته، رئیس جمهور هم در سفر استانی که به فارس داشت از کارخانه کاغذسازی «زاگرس» بازدید کرد و پرداخت تسهیلات به این کارخانه مورد تاکید قرار دارد.

وی اضافه کرد: مسائل مربوط به این کارخانه با برپایی جلساتی با حضور معاون اول رئیس جمهور پیگیری شده و رئیس جمهور پیگیری حل مسئله کاغذ را مرتبا دنبال می کند.

اسماعیلی با دادن قول مساعد از سوی دولت در خصوص مرتفع شدن مشکل واردات کاغذ بیان کرد: قراردادی برای 40 هزار تن کاغذ در مازندان منعقد شده و مجموع نیاز کاغذ آموزش و پرورش 45 هزار تن است که 40 هزار تن قرارداد بسته شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخشی از نیاز کشور به کاغذ به خودکفایی رسیده‌ ایم، گفت: در بخش مربوط به کاغذ تحریر، کتاب و نشریات با مشقت زیاد و با همکاری بانک مرکزی تامین کاغذ مورد نیاز مطبوعات با قیمت سابق برای فعالان این عرصه را پیگیری کرده ایم  و در حال حاضر کاغذ با قیمت سابق در حال توزیع بوده و شاهد آرامش در این بازار هستیم.

اسماعیلی ادامه داد: این اقدامات در حالی به انجام رسیده و پیگیری شده که وزارت فرهنگ مسئولیتی در این حوزه ندارد و این مشکل مربوط به وزارت صمت می شود اما خود را در حوزه فرهنگ مسئول می ‌دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور اعلام کرد: گزارش پروژه کاغذ به صورت هفتگی ارائه می ‌شود و به صورت موردی موضوعات مربوط به کاغذ را با الگو گرفتن از مسئولیت پذیری رئیس جمهور پیگیری می ‌کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: عملیات راه‌ اندازی کارخانه کاغذسازی «زاگرس»  در فارس باید با سرعت بیشتری دنبال شود و امیدواریم با بهره برداری از این کارخانه از واردات کاغذ بی ‌نیاز شویم.

کد خبر 1223298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha