رشد ۷۰ درصدی خدمت گذاری اجتماعی و فرهنگی موقوفات

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۷۰ درصد رشد در خدمت گذاری اجتماعی و فرهنگی با نیت واقفین و خیرین داشتیم؛گفت: با تدبیر رئیس سازمان اوقاف بر استفاده از ظرفیت امنا در احیای بهره وری موقوفات جهشی ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، حجت الاسلام «محمد احمد زاده» امروز پنج شنبه (۲۱ مهر) در مراسم شکرانه خدمت که رر محل این اداره کل برگزار شد؛ گفت: برگزاری این جلسه به شکرانه توفیق خدمت به قرآن و عترت بوده است و ما به عنوان خدمت گذاران ضمن خیر مقدم از شما تشکر و قدردانی می نماییم.
 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی با بیان اینکه خادمین قرآن و عترت، منتخبین قرآنی، اساتید و برجستگان قرانی و افراد خدمت گذار در حوزه عترت در این مکان کرد هم آمده اند؛ گفت: سال گذشته بیش از 28 هزار هکتار از اراضی وقف تثبیت مالکیت شد و سند مالکیت آنها به نام وقف صادر شد و بیش از 46 هزار مترمربع پروژه های عمرانی در موقوفات و بقاع متبرکه توسط خدمتگذاران وقف و بقاع متبرکه اجرا شد.

 

وی با بیان اینکه بیش از 6 هزار متر مربع پروژه سرمایه گذاری اجرا شد و حدود 48 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیرین، ستاد امور خیریه و نیات واقفین آزاد شدند،؛ گفت: 348 جهیزیه با کمک خیرین از محل موقوفات بقاع متبرکه تهیه و توزیع و 148 جهیزیه در این ماه اماده و توزیع می شود و بیش از 40 هزار بسته معیشتی در طرح قرار دوازدهم تهیه و توزیع شد و این طرح، دوازدهم هر ماه به نام امام زمان (عج) به همت خیرین اجرا  می شود.

 

جچت الایلام احمدزاده با بیان اینکه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از 70 در صد رشد در خدمت گذاری اجتماعی و فرهنگی به لحاظ ریالی به برکت نیت واقفین و خیرین داشته ایم؛ گفت: بر اساس تدبیر رئیس سازمان اوقاف بر استفاده از  ظرفیت امنا، جهشی در احیای بهره وری موقوفات ایجاد کرد که توان ما را بر استفاده از ظرفیت امنا برای احیای موقوفات مضاعف کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: بیش از  26 هزار و 500 موقوفه در استان داریم که حدود 5 هزار از آن بعد از انقلاب اسلامی وقف شده و  سه هزار وقف آن مربوط به دهه اخیر است.

 

وی کارهای انجام شده را نشان از اعتماد مردم به خدمتگذاران وقف عنوان کرد  افزود: خوشبختانه تعداد وقف هاز جدید در خراسان رضوی رو به رشد است.

کد خبر 1223344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha