خراسان رضوی در وقف های جدید پیشتاز استان های کشور است

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه خراسان رضوی هر سال از نظر آماری در وقف های جدید پیشتاز است؛ گفت: این استان حدود ۱۸۰ وقف جدید و قابل توجه داشته که حاصل تلاش و اعتماد سازی که برای مردم انجام‌ شده و همت مردم این استان به دلیل اهتمام به فرهنگ اهل بیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، حجت الاسلام «غلامرضا عادل» امروز پنج شنیه (۲۱ مهر) در مراسم شکرانه خدمت که در محل این اداره کل برگزار شد؛ ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع)، بیان کرد: اداره کل اوقاف خراسان رضوی در جمیع برنامه ها از پیشگامان عرصه های مختلف بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با بیان این مطلب که همه حاضران در این مراسم به نوعی اصحاب وقف هستند؛ گفت: سازمان اوقاف امانت دار واقفین است، واقفینی که با نیت های خیرخواهانه و خداپسندانه اموال خود را برای رشد و تعالی جامعه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، درمانی و موضوعات مختلف وقف کردند.

حجت الاسلام عادل با اشاره به بیش از 800 نیت در موقوفات توسط واقفین با نیت های خیرخواهانه صورت گرفته است؛ بیان کرد: همه شما که در راه احیا، توسعه این موقوفات، به بهره وری رسیدن این موقوفات و اجرای نیات واقفین تلاش می کنید در ثواب این وقف مانند واقف هستید لذا اگر شما در احیای موقوفات تلاش می کنید می توان شما را در رده واقف تعریف کرد.

وی افزود: در دنیا همه چیز تاریخ مصرف دارد و اشرف مخلوقات نیز تاریخ مصرفی دارد، اما همین چیزهای فانی را با اتصال به خدا می توان باقی کرد و وقف یکی از مصادیق بقا پیدا کردن مال فانی است چون به خدا ارتباط پیدا می کند.اگر یک کشاورز هزاران دانه پوچ بکارد یک گیاه از این دانه ها رشد نمی کند اما اگر یک دانه خوب کاشته شود از این دانه ۷۰۰ برابر به عمل می آید که تعبیر آیه 261 سوره بقره « مَّثَلُ ٱلَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمۡوَٰلَهُمۡ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنۢبَتَتۡ سَبۡعَ سَنَابِل...» می باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه خراسان رضوی هر سال از نظر آماری در وقف های جدید پیشتاز استان ها است؛ گفت: خراسان رضوی حدود ۱۸۰ وقف جدید و قابل توجه داشته که حاصل تلاش و اعتماد سازی که برای مردم انجام‌ شده و همت مردم این استان است که نسبت به این فرهنگ اهل بیت اهتمام ویژه دارند.

کد خبر 1223348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha