ضرورت شکل گیری وحدت عملی، اعتقادی و پایدار در جامعه ایرانی و اسلامی

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه وحدت عملی، اعتقادی و پایدار در جامعه ایرانی و اسلامی باید ایجاد شود؛ گفت: وحدت می تواند ارزشی باشد و قدرت بالایی را در ایجاد جاذبه فراوان در منطقه، بین الملل و دنیا به همراه داشته باشد.

خبرگزاری شبستان- خراسان رضوی- مرضیه وحدت؛ جامعه به وحدت نیازمند است و بدون وحدت جامعه ای به تعالی نمی رسد و در نهایت از بین می رود به همین دلیل بوده که در طول تاریخ دشمنان مسلمانان در تلاش برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و جوامع اسلامی درجهت نابودی اسلام بودند. به مناسبت سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت این خبرگزاری در خصوص نقش وحدت در جامعه اسلامی با حجت الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفتگویی داشته که در ادامه تقدیم می شود:

 

لطفا بفرمایید وحدت اسلامی چیست و حکومت ها چه نقشی در ایجاد وحدت اسلامی دارند؟

وحدت به معنای وجود نقاط مشترک و تفاهم در نقاطی که بین مجموعه ها با یکدیگر وجود دارد و امروز ما در جامعه اسلامی بین فرق اسلامی و اهل سنت و شیعه اشتراکات زیادی چون اعتقاد هر دو به مسئله توحید، عدل، نبوت و بسیاری از فروع وجود دارد و این اشتراک زمینه ای برای تفاهم پایدار بین مسلمان ایجاد کرده است.

 

مجلس شورای اسلامی در این خصوص با توجه به هموطنان اهل تسنن دراین کشور،  چه تدابیری را اندیشیده و به اجرا در آورده است؟

در اسلام بین مسلمانان اشتراکات فراوانی وجود دارد و به دلیل داشتن اشتراکات فراوان می توانیم در کنار هم زندگی مسالمت آمیز همراه با ابراز عقیده داشته باشیم و شکل دهیم و ما در مجلس تلاش می کنیم که در جامعه، مسلمانان در کنار یکدیگر به چنین وحدتی دست پیدا کنند و با وحدت کارهای خود را پیش ببرند.

این وحدت می تواند یک وحدت ارزشی باشد و یک قدرت بالایی را در ایجاد یک جاذبه فراوان در منطقه بین الملل و دنیا به همراه داشته باشد.

امروز لیبرالیسم معتقد است، وقتی ما انسان ها با هم حرف مشترک نداریم پس نباید با هم حرف بزنیم تا وحدت داشته باشیم؛ به عبارتی ما با هم حرف نزنیم تا با هم اختلاف نداشته باشیم و هیچ کدام از ما انسان ها با هم نسبت به اعتقادات خود هیچ گونه بروز و ظهوری نداشته باشیم تا بتوانیم وحدت داشته باشیم در حالی که این وحدت واقعی نیست و یک کار ساختگی است که آدم ها در کنار هم انجام می دهند.

وحدت عملی، اعتقادی و پایدار در جامعه ایرانی و اسلامی باید ایجاد شود و مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این موضوع خود الگو است، نماینده های اهل سنت و شیعه در مناطق کنار یکدیگر کار مشترک انجام می دهند و هیچ نوع تفرقه ای در اینجا وجود ندارد، اهل سنت در مجلس در بسیاری از موقعیت های تصمیم گیری در شوراها و در مناطق حضور پیدا می کنند و در کنار برادران تشیع کارهای مشترک فراوانی انجام می دهند و در مجلس نسبت به این موضوع هیچ گونه تفرقه ای نیست.

 

چرا دشمن سعی در از بین بردن تفرقه بین مسلمانان دارد در واقع وحدت بین مسلمین موجب چه چیزی می شود؟

در جوامع غربی برای اینکه همه امکان ها را در کنار یکدیگر داشته باشند، این راه حل را برای خود انتخاب کردند که هیچ کسی ابراز عقیده و مسائل خود را مطرح نکند تا انسان ها بتوانند در کنار هم زندگی کنند؛ اما ما در جامعه اسلامی عقاید خود را بیان و مسائل خود را مطرح می کنیم ، اگر هم در جایی اختلافی با هم داشته باشیم این فرصت گفتگو را بین خود فراهم می کنیم و با همان مبنای قران که فرمود: «فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ پس به بندگان من بشارت ده، همان کسانی که به سخنان مشخصی (یعنی وحی قرآنی و احادیث اهل بیت ) گوش فراداده و از آنها به بهترین نحو پیروی می کنند»، حرف های مختلف زده می شود و در جامعه بهترین ها انتخاب می شود.

دشمنان اسلام تمام همت خود را برای از بین بردن وحدت به کار  بسته و برای آن برنامه ریزی کردند ؛ اختلافاتی که امروز دشمنان بین مذاهب اسلامی ایجاد کردند، کار را به جایی رساندند که اولویت بعضی از مسلمان نماها این است که مسلمان دیگری را سر ببرند و فرزند او را در مقابل پاره های بدنش قرار دهند و رفتارهای حیوان صفتی که شاید حیوانات درنده هم چنین خویی ندارند را به عنوان یک رفتار انسانی نشان دهند.

 

علت ایجاد داعش با عنوان اسلام توسط دشمنان چه بود؟

جریان داعش به عنوان رفتار اسلامی در حال مطرح شدن است، آنها خود را مسلمان می دانند در حالی که برای رسیدن به جامعه اسلامی هیچ نوع مبارزه ای با جریان های صهیونیستی انجام نمی دهند و همه همت آنها مقابله با مسلمانان است و این نشان می دهد دشمن در چه موضوعی سرمایه گذاری کرده است و همت و خواسته آن در چه مسیری است.

لذا ما باید مراقبت و مواظبت کنیم و امروز وحدت یک ارزش جدی دارد ، ما به وحدت یک نگاه تاکتیکی نداریم برای این که بین ما اختلاف نباشد در کنار هم باشیم؛ ما معتقد هستیم در هر شرایطی چه اقلیت باشیم و چه اکثریت و چه قدرت داشته باشیم و یا نه، باید این وحدت شکل گیرد.

امروز ما در ایران اسلامی به نحو تام و تمام این وحدت را داریم، در این کشور مسلمانان اعم از اهل سنت و شیعه قرن ها در کنار هم زندگی کردند و این زندگی مسالمت آمیز همراه با وصلت ها و ازدواج با هم و دادو ستد بوده است و در کنار هم زندگی خوبی داشتند.

امروز دشمن تلاش می کند این وحدت را از بین ببرد؛ جریان شیعه ای که دم از تشیع می زند اما توجهی به فرامین اهل بیت معصومین ندارد، ما آن را شیعه انگلیسی می دانیم و اهل سنتی که می خواهد جامعه دچار اختلاف شود ما او را مسلمان امریکایی می دانیم.

کد خبر 1223352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha