انقلاب اسلامی کارکردهای مساجد از زمان صدر اسلام را احیا کرد

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه اولین اقدامی که پیامبر (ص) با ورود به مدینه برای ایجاد پایگاه توحیدی، نیروسازی و نیروپروری و سپس تشکیل حکومت انجام داد، ساخت مسجد بود گفت: پس از پیروزی انقلاب کارکردهای مسجد دوباره احیا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت‌الاسلام سید کمال موسوی امروز در مراسم آغاز به کار کانون فرهنگی هنری شهید قاسم سلیمانی مسجد الهادی اندیمشک که به مناسبت ۱۹ مهر برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: وحدت بزرگترین توصیه دین مبین اسلام است و پیامبر (ص) از سوی خداوند مامور شد تا همه را زیر چتر اسلام و توحید جمع کند.

 

امام جمعه اندیمشک تفرقه را بزرگترین سلاح برنده دشمن و در مقابل وحدت را مهمترین سلاح برنده دوست و التیام‌بخش قلب‌ها و روح‌ها دانست و افزود: هر چه یبشتر متحدتر شویم، به توحید و خداوند نزدیک‌تر خواهیم شد.

 

وی با اشاره به کارکردهای مسجد از صدر اسلام تاکنون تصریح کرد: پیامبر (ص) زمانی که وارد مدینه شد اولین اقدامی که برای ایجاد پایگاه توحیدی، نیروسازی و نیروپروری و سپس تشکیل حکومت  انجام داد، ساخت مسجد بود.

 

حجت‌الاسلام موسوی تاکیاضافه د کرد: مسجد تنها محل اقامه نماز نبود بلکه رسالت‌ها و کارکردهای بسیاری از جمله محل تدریس، رفع مشکلات و اختلافات و ... دارد و پس از پیروزی انقلاب کارکردهای مسجد دوباره احیا شد.

 

وی یاد آور شد: مساجد امروز اقدامات مختلفی از محرومیت‌زدایی تا کارهای فکری و فرهنگی و جذب جوانانی که ذهن و دلشان نسبت به معارف دینی و انقلابی خالی است و در معرض بمباران خبری دشمن قرار دارند، انجام می‌دهند و ما وظیفه داریم قرآن و معارف دینی را در قالب هنر به نسل جدید معرفی کنیم.

 

کد خبر 1223384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha