خداوند متعال افلاک را به خاطر حضرت محمد(ص) خلق کرد

حجت الاسلام روحانی گفت: خداوند متعال افلاک را به خاطر خاتم انبیاء محمد(ص) خلق کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» شامگاه پنج شنبه (۲۱ مهرماه) در مراسم شب ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) مؤسس مذهب جعفری که در رودسر برگزار شد اظهار داشت: پیغمبر اکرم( ص ) فرمودند من با ۲۸ واسطه به ابراهیم خلیل الله و با ۴۸ واسطه مستقیم به نسل حضرت آدم برمی‌گردم و این نشان میدهد میلاد خاتم الانبیا بسیار ویژه است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه خداوند متعال افلاک را به خاطر خاتم انبیاء محمد(ص) خلق کرده است عنوان کرد: یک مسلمان باید به خود ببالد و افتخار کند که در پناه محمد و آلش(ص) قرار دارد.

 

روحانی ضمن اشاره به ماجرای حلیمه دایه پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: در روایات آمده حلیمه وقتی حضرت محمد( ص) را برای شیر دادن گرفت و به چهره او نگاه کرد گفت که در چهره او چیزهایی را می‌بیند و می‌داند که این کودک یک کودک معمولی نیست.

 

وی اذعان کرد: حضرت محمد (ص) در زمانی که هنوز به دنیا نیامده بود پدر خود را از دست داد و بعد از آن هم از وجود داشتن مادر و پدربزرگ محروم شد اما با پشتوانه عظیمی که داشت یعنی همان خداوند باریتعالی همه این سختی‌ها پشت سر گذاشته شد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه حلیمه دایه پیامبر اسلام (ص) زنی معمولی نبود و اسراری در این اتفاقات نهفته است افزود: قریش در دوران جوانی محمد (ص) او را امین خود می‌دانستند و خداوند در قرآن یادآوری می‌کند که محمد(ص) چه سختی‌های عظیمی را پشت سر گذاشته در حالیکه همواره خداوند یاریگرش بود.

 

روحانی ماجرای ولادت و زندگانی انبیا الهی را آموزنده و پر از رمز و رازهای الهی خواند و افزود: ۱۷ ربیع الاول واقعا تاریخی عجیب است زیرا در همین روز مؤسس اسلام و مؤسس مذهب جعفری حضرت امام صادق علیه السلام به دنیا آمدند.

 

وی با تاکید بر اینکه گاهی اوقات برخی از انسانها قدر موقعیتی که پروردگار متعال برای آنها قائل شده را نمی‌دانند و دست به طغیانگری می‌زنند خاطرنشان کرد: پیغمبر اکرم (ص) فرمود من و علی( علیه السلام) از یک نور هستیم بنابراین ما افتخار میکنیم که زیر بیرق چنین مولودی قرار گرفتیم.

 

کد خبر 1223406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha