آستارا در میلاد پیامبر نور و رحمت غرق در شادی است

بندر آستارا در سالروز ولادت پیامبر نور و رحمت و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت غرق در شادی و سرور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، جشن و سرور مردم مومن و خداجوی اهل تشیع و تسنن بندر آستارا که به مناسبت ایام ولادت با سعادت ختم المرسلین حضرت محمد مصطفی(ص) و میلاد ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق(ع) از آغازین روزهای هفته وحدت آغاز شده و اینک در ۱۷ ربیع‌‌‎الاول شور و حال بیشتری گرفته است.

 

مساجد و آستان مقدس امامزادگان ابراهيم و قاسم (ع) بندر آستارا در سالروز ولادت پیامبر نور  رحمت حضرت محمد(ص) و موسس مذهب جعفری امام جعفر صادق (ع) شاهد شور و نشاط مسلمانان و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) است و مردم با احسان نذورات و توزيع نقل و شيرينی، این عید را به هم تبریک و تهنیت می‌گویند.

 

ویژه برنامه‌های هفته وحدت با برگزاری جشن و شادی و نشست‌‌ها و همایش‌‌های وحدت و هم‌اندیشی در نقاط مختلف شهرستان آستارا از ۱۲ ربیع‌الاول شروع شده و همچنان نیز ادامه دارد.

 

در این جشن‌‌ها و برنامه‌ها ضمن مولودی‌خوانی سخنرانان درباره وحدت، ابعاد شخصیت وجودی و پیرامون زندگی پیامبر عظیم‌الشان اسلام و امام جعفر صادق (ع) مطالبی را بیان کردند.

 

نصب پرچم‌ها و پارچه‌های رنگین، آذین‌بندی خیابان‌ها، نورافشانی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف شهر به ویژه جلوی مساجد و حسینیه‌ها از جمله برنامه‌های مردم شیعه و سنی بندر آستارا به همین مناسبت است.

 

برگزاری آیین‌ها و جشن‌های وحدت آفرین در مساجد شیعه و سنی با حضور قشرهای مختلف مردم، علما و روحانیان، فرماندار و مسئولان دستگاه‌های مختلف در آستارا نمایشی از وحدت و همدلی شیعه و سنی در این شهرستان مرزی و بندری است.

 

گفتنی است، ۱۲ ربیع‌الاول، سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام به روایت اهل سنت و ۱۷ ربیع‌الاول سالروز میلاد آن حضرت به روایت شیعیان است و بین این دو تاریخ، هفته وحدت نامگذاری شده است.

 

 

 

کد خبر 1223410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha