فضای رهاشده مجازی به دنبال استحاله فکری و فرهنگی/میدان داران اغتشاشات باید پاسخگو باشند

آیت الله حسینی گفت: فضای مجازی به دنبال خنثی کردن حساسیت‌ها، تقدس زدایی، استحاله فکری و فرهنگی بوده، زیرا این فضا را آمریکا، استعمار و رژیم صهیونیستی اداره می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۲۲ مهر ماه) ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند کریم در سوره الحاقه آیات ۱۹ به بعد می فرماید «در روز قیامت همه اعمال و افکار شما در دادگاه بزرگ الهی عرضه خواهد شد و در پایان دادگاه، عده‌ای نامه اعمال آنها این است که نامه را در دست راست دارند که این نشان می دهد انسان هایی هستند که از این امتحان بزرگ الهی سرافراز بیرون آمده اند».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه چنین انسان هایی امان نامه عدم ورود به جهنم را دریافت می کنند، گفت: انسانی که نامه اعمال خود را در دست راست دارد، خوشحالی زاید الوصفی در خود احساس می کند.

 

وی ادامه داد: چنین انسانی بیان می‌کند که در دنیا اعتقاد داشتم که روزی فرا می رسد و بهشت و جهنمی در کار بوده و در بهشتی که مورد رضایت است جایگاه انسان نیکوکار، باتقوا و معتقد خواهد بود.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: بهشت دارای مقامات عالیه، جایگاه های ارزشمند و نعمت های بسیار بالایی از جانب خداوند است.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه ما در این دنیا تابع امورات دنیا بوده ولی در بهشت تابع اراده خداوند هستیم و هر چه انسان بخواهد خداوند در اختیار او قرار می دهد، ادامه داد: برخی از نعمت های بهشتی قابل تصور برای انسان در این دنیا نیست که قرآن نیز بر این موضوع تاکید ویژه دارد.

 

وی تاکید کرد: نعمت های الهی در عالم آخرت برای اهل بهشت بسیار بزرگ و فراوان است که انسان های مومن، مسلمان و اهل عمل می توانند از این نعمت ها استفاده کنند.

 

آیت الله حسینی افزود: طبق آیات قرآن در مقابل افرادی هستند که نامه اعمال آنها در دست چپشان قرار گرفته و چنین افرادی می گویند «ای کاش هیچ وقت چنین نامه‌ای به دستمان نمی رسید و آن را نمی دیدیم».چنین افرادی نامه عمل آنها به اندازه‌ای زشت و شرم آور است که فکر نمی کردند روزی حساب کتاب آنها فرا می رسد.

 

خطیب جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: ۱۲۴ هزار پیغمبر و پیغمبر زاده که همیشه خواهان آسایش و رفاه مردم بودند و در زندگی آنها یک نقطه تاریک نبوده، انسان ها را با معجزه الهی و آیات و روایات راهنمایی و ارشاد می کردند.

 

وی انسان مومن اگر مال و کار خیری در مسیر رستگاری انجام داده، مسجد و یا حسینیه ای ساخته و فرزندان صالح و شایسته تربیت کرده، در آخرت برای چنین انسانی خیر و ثواب داشته، ولی اگر کسی که اعتقاد ندارد، مال و علم او به درد نمی خورد .

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، گفت: این ولادت مقدمه برای بعثت است که اگر این ولادت نبود، بعثت شکل نمی گرفت و این جهان به وجود نمی آمد.

 

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: اگر پیامبر نباشد، دینی هم در کار نبود، معرفت به وجود نمی آمد و حلال حرام خدا را ما تشخیص نمی دادیم و معرفت الهی و عالم آخرت نصیب ما نمی شد، زیرا بعثت بود که ما را به این سطح از معرفت رساند.

 

وی یادآور شد: انسانی که دین ندارد، خدا پرست نیست و حلال حرام نمی کند مثل حیوانات، بلکه گمراه تر از آنان است و کسی که به مقدسات اهانت می کند از حیوانات هم پست تر است.

 

آیت الله حسینی اظهار کرد: انسانی که از مسیر اخلاق و معنویت خارج شد گوشت و روح او به درد نخواهد خورد، هر چند که حیوانات مثل گاو، گوسفند و مرغ را می توان از گوشت آنها استفاده کرد.

 

خطیب جمعه یاسوج در ادامه، به روز ملی استاندارد اشاره کرد و افزود: باید مسئولان ذیربط بر کیفیت تولید که یک ضرورت برای جامعه است، نظارت لازم را داشته باشند تا تولیدات جامعه و کشور در شان و منزلت مردم، جامعه اسلامی و ایمانی باشد.

 

وی ضمن تبریک روز پیوند اولیا و مربیان، گفت: اولیا و مربیان باید هم شور برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان باشند.

 

آیت الله حسینی افزود: اگر پدر و مادر نسبت به تحصیل فرزندان و تربیت آنها بی تفاوت باشند، دچار خسران خواهیم شد و باید حتما نسبت به این مسئله مهم و حساس دغدغه داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید دغدغه اخلاقی، اسلامی، دینی، تحصیلی و .... فرزندان را داشته باشیم، زیرا سرمایه ما همین دانش آموزان هستند که در آینده کشور، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و ... ما را مدیریت می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر چنین فرزندانی علمی، معنوی و آگاه تربیت شدند کشور آینده‌ای پیشرفته و آبرومندانه خواهد داشت.

 

آیت الله حسینی ابراز داشت: باید در زمینه برنامه ها و سیاست گذاری ها برای دانش آموزان با تامل و تدبر برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

 

امام جمعه یاسوج افزود: دانش آموزان در دوران تحت تعلیم آموزش و پرورش باید نیروی جوان و کارآمد باشند که وقتی وارد اجتماع شدند بتوانند هم برای خود و هم برای جامعه مفید و ارزشمند عمل کنند.

 

وی اظهار کرد: باید مسائل تجربی، میدانی و عملی را به دانش آموزان و فرزندان یاد بدهیم تا بتوانند در میدان های مختلف خود را به خوبی نشان دهند.

 

آیت الله حسینی در فراز دیگری از خطبه ها به سخنان مقام معظم رهبری که فرمود «اغتشاشات پراکنده در خیابان ها واکنش انفعالی دشمن به پیشرفت کشور و ملت ایران است» اشاره کرد و گفت: دشمنان با پیشرفت ها و قدرت کشورمان مخالفت دارند که این موضوع از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ادامه داشته است.

 

خطیب جمعه یاسوج گفت: با توجه به اینکه کشور در اوج استقلال، قدرت، علم و ... قرار گرفته و همه این موارد در کتاب هایی که شاخص های بین المللی سطح پیشرفت هر کشوری را در عرصه های مختلف بیان می کنند، به ثبت رسیده که همه اینها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و استقلالی که این ملت پیدا کرده، به دست آمده است.

 

وی افزود: دشمنان به هر بهانه ای تلاش می کنند کشور و نظام را زمین‌گیر کنند، ولی به حمدلله ابتکار عمل طبق فرموده مقام معظم رهبری «به دست ملت ایران است».

 

آیت الله حسینی یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با قدرت در حال پیشروی بوده و دشمنان با این کارها نمی توانند نظام را زمین‌گیر کنند، هرچند که زحمت هایی برای نظام ایجاد می کنند که این مشکلات از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ادامه دارد و در مقطعی استعمار و استکبار جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کرد ولی نتیجه این جنگ، پیروزی ملت ایران بود.

 

خطیب جمعه یاسوج تاکید کرد: ملت های مسلمان و آزاده در کشورهایی مثل عراق، پاکستان، سوریه، لبنان، فلسطین، برخی از کشورهای آفریقایی، یمن و آمریکای لاتین این انقلاب اسلامی را متعلق به خود می دانند و این گونه نیست که آنها نسبت به انقلاب اسلامی ایران احساس مسئولیت نکنند.

 

وی تصریح کرد: قدرت و تاثیرگذاری نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان امروز که علیه استعمار، استکبار، جریان های انحرافی و آل سعود ایستادگی می‌کنند مورد تحسین ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان قرار می گیرد.

 

آیت الله حسینی ادامه داد: اگر آمریکا، انگلیس، ایادی آنها و منافقین فکر می‌کنند که با یک حرکت پایه های نظام جمهوری اسلامی را بلرزانند، این یک تصور غلطی است، زیرا ریشه های انقلاب اسلامی در همه کشورهای اسلامی و غیر اسلامی وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دشمنان علی رغم این همه هزینه نمی‌توانند این انقلاب و نور الهی را خاموش کنند، زیرا این نور و حقیقت ادامه خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: کسانی که دروغ‌پردازی، تحریک کرده و میدان‌دار بودند باید در قبال اعمال خود پاسخگو باشند و خون هایی که ریخته شد، چنین افرادی در این خون ها دخیل بوده و باید پاسخگو باشند که اگر امروز پاسخگو نباشند، روز قیامت در پیشگاه الهی خداوند چنین افرادی را محاکمه خواهند کرد.

 

آیت الله حسینی افزود: با توجه به اینکه اموال عمومی و بیت المال در این اغتشاشات تخریب شد، افرادی که میدان‌دار بوده و اقدام به اغتشاش کردند باید در قبال اعمال خود پاسخگو باشند.

 

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: برخی‌ها خود فروش و وطن فروش بوده و به امر بیگانه برای پول امنیت، نظم و انضباط کشور را به هم می ریزند که این نهایت رذالت و پستی یک انسان است.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم و جوانان ما در میدان حضور داشته و هوشیار و بیدار بوده و افرادی اندکی که در خیابان اقدام به اغتشاش کردند، در مقابل انبوهی از جمعیت و میلیون ها انسان عددی به حساب نمی آیند.

 

آیت الله حسینی گفت: ما نسبت به همین مسئله کوچک اظهار ناراحتی می کنیم که اگر اینها فکر می کنند می توانند کاری از پیش ببرند، در اشتباه هستند، ولی زحمتی برای کشور ایجاد می کنند، هر چند که بیشتر جوانان ما آگاه و هوشیار هستند.

 

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: فضای مجازی رها شده و همه افکار ملت و جوانان تحت بمباران دشمنان قرار گرفته و به صورت ۲۴ ساعته دشمنان در حال فعالیت در این فضا هستند.

 

وی اظهار کرد: در فضای مجازی نقل و نبات تقسیم نمی کنند، بلکه این فضا به دنبال خنثی کردن حساسیت‌ها، تقدس زدایی، استحاله فکری و فرهنگی بوده، زیرا مدیریت این فضا در دست ما نبوده و آمریکا، استعمار و رژیم صهیونیستی آن را اداره می کند.

 

خطیب جمعه یاسوج تاکید کرد: وقتی فضای مجازی رها شده باشد، قطعاً با توجه به اینکه همه ما به ویژه جوانان در این فضا حضور داریم، تلفاتی خواهیم داشت.

 

وی گفت: کسانی که وارد فضای ولنگاری شدند به ویژه افراد خام گرفتار می شوند و نباید انتظار داشته باشیم که چنین افرادی سلامت اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و فرهنگی در چنین فضایی داشته باشند.

کد خبر 1223506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha